met handen in het haar.. HELP

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horselovee30

Re: met handen in het haar.. HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 21:10

jaa dat is al nagekeken, maar dat is een maand geleden. heb mijn pony 3 maanden dus kan het snel weer is doen

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:11

Dat hoeft niet elke maand hoor :')
Laatst bijgewerkt door Myrthe64 op 15-10-14 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

horselovee30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 21:16

nee, dat snap ik.. maar kan beter nog een keer iemand laten komen dan er zeker van zijn dat het 100% goed is

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:22

Raar iets, maar krijgt je pony niet te veel biks? Kunnen ze ook heel rennerig van worden.

horselovee30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 21:24

half schepje brok per dag.. en hooi meer krijgt ze niet

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:28

Ga overgangen rijden, veel voltes, omstellen, buigen en activeren in het achterbeen.
Zelf niet gaan trekken, ga echt proberen op je zit te rijden, en blijf ontspannen in je hand.
Hoe harder jij gaat trekken hoe harder je pony trekt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:10

horselovee30 schreef:
hoe bedoel je bigone?

Dat ik het topic zoals het nu geschreven is met een dikke korrel zout neem.

horselovee30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 15:53

hoezo dat ?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:17

horselovee30 schreef:
hoezo dat ?

Als een ponymeisje een topic opent met help, een maand in bezit van de pony en inmiddels(zo begrijp ik het) hebben er al drie internationale ruiters opgezeten en binnen vier weken is het dier helemaal recht gericht dan denk ik dat het niet waar of zwaar overdreven is. Dan krijg je de vakantietijd opmerking hier op bokt, meestal mensen die niets beters te doen hebben dan probleemtopics te openen en achteraf is er niets van waar. Daarmee beweer ik niet dat jouw verhaal niet waar is.
Maak een filmpje van je training misschien kunnen we je dan advies geven maar verder kunnen we weinig voor je doen.

horselovee30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 16:20

Ik heb nooit gezegd dr 1 maand te hebben.. ik zeg enkele maanden te hebben

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:22

horselovee30 schreef:
Ik heb nooit gezegd dr 1 maand te hebben.. ik zeg enkele maanden te hebben

Prima , enkele maanden dan, maar als je gericht hulp wil dan maak een filmpje en plaats dat hier. Je kunt wel een goede , wat oudere pony hebben gekregen dat wil niet zeggen dat jij al zo ver bent dat je hem goed kunt rijden.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:23

Pony is van kop tot staart nagekeken?
Stofzuigert ze lekker onder het zadel in draf?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:29

Ok
In dat geval ( het is geen 'vakantietopic") ga je nu leren wat de belangrijkste eigenschapen zijnvan élke goede ruiter...........

1. GEDULD!!
2. GEDULD!!
3. Zelfreflectie: het vermogen om te kijken wat je zélf niet goed doet waardoor het resultaat niet is wat je verwachtte

Nageeflijkheid verkrijg je niet door een truukje.... en dat hadden de "internationale ruiters" je moeten vertellen. Nageeflijkheid is de uitkomst van investeren in:
1. Voorwaarts zijn op een enkele been hulp
2. In de verschillende gangen kunnen schakelen, vloeiende overgangen kunnen rijden
3. Ontspanning

En vooral NIET AAN DE VOORKANT BLIJVEN PRUTSEN ALS 1,2,3 niet voor elkaar zijn.

Kortom: lekker ontspannen aan een contact teugel je overgangen en tempowisselingen rijden, voltes rijden, wendingen rijden, en daarbij dan vooral letten op jezelf, of je dit zelf netjes doet.

Kan je pony dit netjes, rustig en ontspannen, dan wordt het tijd om eens te kijken of je dier wat kunt uitnodigen om wat te gaan zakken ( als dat dan al niet vanzelf gebeurd). Hoe je dat doet kun je niet via internet, via bokt leren. Daar heb je een goede instructrice voor nodig.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:39

Rechtrichten heb je niet in een maand (of 3) voor elkaar, daar gaat veel meer tijd in zitten. Je zegt dat alles al onderzocht is, wat is er precies onderzocht? Klinkt mij namelijk als scheefheid in de oren, eventueel gecombineerd met een slecht zadel of verkeerde rijstijl (dat laatste sowieso)....

Eerst weer helemaal terug naar de basis, aan de longe laten stofzuigen, richten op lang en laag en verder even niets, daarnaast werken aan de hand aan balans en scheefheid, pas als dat goed gaat stap je erop en dan beperk je je tot lang en laag, even niet aan die teugels zitten en rustig de tijd nemen. Alleen deze stappen ben je al een paar maanden aan kwijt schat ik zo....

horselovee30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 16:59

alles wat hier wordt gezegd zijn we al maanden mee bezig, voel me een beetje belachelijk gemaakt. ik kom hier voor tips en niet om afgezeken te worden.

bedankt voor allen die geholpen hebben (L)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:07

Je wordt helemaal niet afgezeken en er staan een paar prima tips in. Als je je paard net 3 maanden hebt dan ben je nog niet eens een combinatie, laat staan dat je alle problematiek al opgelost kunt hebben in die tijd, zelfs als het je werk is gaat het niet zo snel.

Ik heb je zojuist een vraag gesteld, maar die heb je niet beantwoord, ben ik wel even benieuwd naar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:37

horselovee30 schreef:
alles wat hier wordt gezegd zijn we al maanden mee bezig, voel me een beetje belachelijk gemaakt. ik kom hier voor tips en niet om afgezeken te worden.

bedankt voor allen die geholpen hebben (L)

Als jullie al maanden bezig zijn dan word het tijd voor andere instructie, iemand die jou en je pony het goede gevoel kan bijbrengen en nogmaals, een filmpje zegt heel veel. Genoeg mensen hier op bokt die rustig een goede uitleg kunnen geven aan de hand van een filmpje en daar kun je wat mee.
Ik probeer je echt niet in de zeik te nemen maar het verhaal klonk gewoon niet helemaal geloofwaardig.
Dus wil je leren en een combi worden, maak een filmpje en doe er je voordeel mee. Wat is het niveau van je pony.

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:53

Je hebt je pony pas een paar maanden... Ga gewoon haar/zijn vertrouwen winnen, lekker rijden, poetsen maar richt je nog niet zo op het nageeflijk rijden van je pony, eerst ontspanning en rechtrichten!