bigone schreef:Ts, je geeft aan dat het paard het werken aan de longe wel leuk vind, blijf daar de winter eens mee doorgaan en begin in het voorjaar weer (met begeleiding ) opnieuw met het rijden. Hij kan best wel totaal overdonderd zijn door het inrijden. hij leek heel gemakkelijk, binnen zes weken zitten de knoppen erop maar waarschijnlijk is hem, juist door zijn prettige karakter, niet voldoende tijd gegeven om het geestelijk te verwerken. Dit zie je helaas vaker bij zeer brave paarden. Je dochter is 14, tijd zat en dus neem die ook.
O ja zeker hij krijgt alle tijd
Dit tpoic is niet geopend om hem even snel op de juiste weg te krijgen maar meer om alvast voor te bereiden wat we moeten of kunnen doen om dit te bereiken.
Zoals sommige schrijven dat alles te snel is gegaan, is echt niet zo.
zal even schema maken
april inrijden
mei thuis, na een weekje rust nieuwe amazone erop
half juni begint het gedrag met omkeren, eind juni opgelost.
begin juli begin steigeren, toen 2 weken in longeerbak gereden en toen 14 dagen vakantie gegeven.
begin augustus 2 keer gereden met veel gedoe, toen twee weken terug naar inrijden.
3e week aug. weer thuis.
4e week aug. gedrag begint weer
tweede week september gestopt weer een week rust
3e week weer ellende en 4e week gestopt
1e week oktober da onderzoeken twee weken rust gehad nu paar keer p.w. wat longeren.
Paard heeft alleen maar gewoon simpel werk gedaan de eerste zes weken en was immers ook al 4 jaar oud dus werd 3 p.w gereden een half uurtje max.
Lijkt me geen overbelasting zelf denk ik dat hij juist teveel tijd heeft gehad om dit soort spelletjes te bedenken, amazone is echt een doorpakker en geen angsthaas zoals sommige denken maar hij duikt heel onverwacht de hoek in en als je hem corrigeert gaat hij meteen omhoog, je hebt haas tgeen tijd om het om te keren. op een stamp naar voren of klap gaat hij niet voorruit.
voorlopig rustig aan me them , komt tijd komt raad en wijsheid