Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Bernoe schreef:Ts: ik denk dat het goed is dat je de eigenaar ook even vraagt of hij verschil merkt voor de wagen. Wellicht kan je hem op dinsdag alleen lekker vertroetelen, woensdag wandelen aan de hand, donderdag rijden, vrijdag rijden, en zaterdag weer poetsen en evt weer een stuk wandelen.
Kijk eens of je dan verschil merkt. Hoe oud is de pony?
anitamarleen schreef:@ilaan , Ik wil hem helemaal niet verbieden om 2x naar het paard te gaan, maar de manier waarop hij het doet vind ik niet de bedoeling. Ik weet ook wel dat ik daar niks over te zeggen heb maar zoals ik zelf zie en van mensen hoor is het nou niet erg paard vriendelijk hoe hij zijn ritten maakt. Ik snap dat ik daar niks over te zeggen heb en dat ik me moet aanpassen en vandaar ook dat ik de vraag stel wat jullie denken dat een oplossing is.
xxxxxx2000 schreef:anitamarleen schreef:@ilaan , Ik wil hem helemaal niet verbieden om 2x naar het paard te gaan, maar de manier waarop hij het doet vind ik niet de bedoeling. Ik weet ook wel dat ik daar niks over te zeggen heb maar zoals ik zelf zie en van mensen hoor is het nou niet erg paard vriendelijk hoe hij zijn ritten maakt. Ik snap dat ik daar niks over te zeggen heb en dat ik me moet aanpassen en vandaar ook dat ik de vraag stel wat jullie denken dat een oplossing is.
Weet de eigenaar dat jij zo over hem praat? Je schildert hem behoorlijk negatief af. Dat werk dat deze pony doet is niet te zwaar. Paarden zijn niet van suiker. je zit vgl mij op rozen daar. En je hebt zelf relatief weinig ervaring. Gelukkig heb ik geen bijrijder maar bij mij zou je er meteen uitvliegen.
Tamar_Olthof schreef:Ik denk dat het komt door te veel voer, daardoor krijgt de pony een slechte conditie. Het kan ook liggen aan verveling, dat ie misschien een keer iets anders wil doen dan voor de kar lopen of rondjes rijden in de bak
xR_iann schreef:Misschien is parelli iets voor jou en je paard. Mijn paard is er veel actiever en enthousiaster van geworden. Ik doe alleen het grondwerk en het spelen maar het kan ook onder het zadel. Door deze methode leer je je paard kennen en kom je te weten wat hij/zij leuk vind. Als het je iets lijkt, er zijn ook lessen in te volgen!
hwn schreef:anitamarleen schreef:of u dit nou bot bedoeld of niet is mij niet duidelijk maar ik ga er maar even netjes op in.
Was dit een reactie op mijn post? Ik heb zeker niets bot bedoeld, ik zie zelfs niets wat bot zou kunnen overkomen, maar mss is er ergens toch een verschil tussen Belgisch en Nederlands?
Loe_Loe schreef:Nee hoor, jouw post is niet bot. Ben het overigens ook wel met je eens, van spierpijn ga ik zelf ook niet lekker vlot lopen... Maar het zal vast niet de enige oorzaak zijn, daar dit gedrag pas de laatste tijd vertoond wordt.