Lijntje van 3 hindernissen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xDarkHorse

Re: Lijntje van 3 hindernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 11:53

9 meter is meestal voor 2 galopssprongen, maar ligt natuurlijk ook aan of het een pony/paard is etc.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 11:56

Nayomie schreef:
Jij kunt dat het beste inschatten. Persoonlijk kijk ik nooit naar meter maar weet ik hoe mijn pony galoppeert en wat de afstand er tussen moet zijn. :j

Dat is natuurlijk het makkelijkst. Maar als je traint voor wedstrijden dan zit je vast aan bepaalde afstanden en kan je die beter gaan oefenen :P Plus het is ook een goede training voor het paard, om het iets ruimter of korter te zetten.

jesss_amigo

Re: Lijntje van 3 hindernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:01

Voor een paard geld een galopsprong van 3,5 meter. Dus 2x 3,5 is 7. Dan heb je nog de afzet en het neerkomen. Een paard spring ongeveer 1,5 voor de sprong en komt 1,5 na de sprong neer. Dan heb je in totaal dus 7 + 2 x 1,5 = 10 meter. Dit is dan wel voor een normaal paard. Heb je een pony zul je heb dus iets krapper moeten neerzetten.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:26

Geryon schreef:
Nayomie schreef:
Jij kunt dat het beste inschatten. Persoonlijk kijk ik nooit naar meter maar weet ik hoe mijn pony galoppeert en wat de afstand er tussen moet zijn. :j

Dat is natuurlijk het makkelijkst. Maar als je traint voor wedstrijden dan zit je vast aan bepaalde afstanden en kan je die beter gaan oefenen :P Plus het is ook een goede training voor het paard, om het iets ruimter of korter te zetten.

Dat klopt dat klopt. :j Ik weet niet of TS wedstrijden rijdt of dat ze dit voor de lol wil doen.
Als je de lengte iets anders doet kun je zelf ook oefenen om je paard in te houden of juist door te rijden tussen de sprongen.

larahartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:39

Ligt aan de hoogte. In het begin zet ik ze altijd op 9 meter. Daarna op 10 meter