Blaren op je kont :p

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 20:27

Geen blarenpleisters maar gelpleisters gebruiken! Blarenpleisters zijn echt te dik, de randjes tenminste. En vooral netjes zonder kreukels plakken natuurlijk, en niet over het midden gaan. Helaas moet ik eigenlijk eerst een zeer plekje hebben voordat ik weet waar ik die dingen precies moet plakken... En wat een crime om kunnen zien wat ik daar aan het doen ben!

Maar ze helpen bij mij echt prima.

Wat ongetwijfeld ook goed helpt om de huid te verharden (dus voor je blaren hebt): smeren met kamferspritus in een oplopende concentratie. Wordt veel door lange-afstandwandelaars gebruikt.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 20:28

ach joh ik hebt vaak dat ik mijn billen helemaal verbrand door verkeerd ondergoed ( dat was precies tussen je billen kruipt) ik smeer tegenwoordig een hoop zinkzalf erop anders bij je stuitje in tapen met sporttape ben je daarna ook goed onthaart maar geen blaren :) (t helpt als je wattenschijfjes eronder plakt)

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 20:52

CharlotteJay schreef:
ach joh ik hebt vaak dat ik mijn billen helemaal verbrand door verkeerd ondergoed ( dat was precies tussen je billen kruipt) ik smeer tegenwoordig een hoop zinkzalf erop anders bij je stuitje in tapen met sporttape ben je daarna ook goed onthaart maar geen blaren :) (t helpt als je wattenschijfjes eronder plakt)

Ja bij mij zit het ook tussen mn naad :o kan nog steeds niet rijden ook haha :o

CharIsabella

Re: Blaren op je kont :p

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 21:03

dikke laag sudocreme erop wattenschijfjes erop en goed vet houden

Marisstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 08:01

Wat hier al gezegd word; goed vet houden.

Is er ook een mogelijkheid dat je door middel van bijvoorbeeld rokbroeken lenen verschillende modelen en merken kan proberen?

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 08:42

Nu dat, ik er over nadenk, ik ben ook over op boxershorts. Voor de rest goed meegaan met de beweging, in plaats van bonken.

Sarah_Stip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 20:20

Wat moest ik lachen toen ik de titel las :')

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 22:21

Horsa schreef:
Nu dat, ik er over nadenk, ik ben ook over op boxershorts. Voor de rest goed meegaan met de beweging, in plaats van bonken.

ik ook t liefst rijd ik met boxers

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 22:27

Ik heb het een tijd gehad dat het niet uitmaakte wat ik deed, maar dat ik standaard open lag.
Zelfs in mijn liezen op de randen van mijn ondergoed, en idd mijn kont. :+
Ik wist echt niet meer wat te doen tot ik ging zoeken, en er op uit kwam dat het een schimmelinfectie kon zijn mogelijk. Ik heb het letterlijk twee keer ingesmeerd en ik heb het nooit meer gehad!
Dus dat is ook nog het proberen waard als het weer genezen is. :)

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 22:41

Kamferspiritus is misschien een oplossing? Net als zinkzalf, dat zou ook nog kunnen werken.

Ik heb zelf wel beurse billen gehad maar geen blaren :') daar hielp zo'n zadelbontje wel redelijk tegen, dan kreeg ik niet tijdens het rijden zere billen maar erna pas..

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 22:49

Die blaren zijn herkenbaar ja :')
Het viel bij mij op dat het alleen gebeurd met mn fries in de periodes dat ie minder loopt. Wss doordat ie dan wat minder in z'n spieren zit schommelt ie meer en tja dan gaat het mis :+

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 11:36

:D Ik kan weer rijden :p dit keer geen blaren opgelopen :D

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 11:41

tip 1: Gel seatsaver.

tip 2: Een Torsion Endurance

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:08

Het merk anita van de BH's heeft lange onderbroeken zonder naden. Die gebruik ik op lang buitenritten ook, echt een verbetering

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 19:16

Die gelseatsaver ga ik zeker wel bestellen. Ben nu gewoon weer lekker aan het rijden, en geen last meer van gelukkig

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 19:20

Ik heb ook sinds kort schuurplekken net onder mn billen,

Ik heb sinds 2 weken les, en aangezien ik compleet vast zit/zat ben ik heel anders gaan rijden tijdens mn lessen. Mn zadel was te klein voor mij, en daardoor ging ik te ver achterop het zadel zitten en kwam mn velletje steeds klem. Dat veroorzaakte bij mij wondjes.

Ben je in gewicht veranderd? Anders gaan rijden? Andere houding etc.?

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 19:26

Ik ben altijd gewoon op de 50 kg gebleven dus daar kan het niet aan liggen.Dat ik anders ben gaan rijden zeker wel. Ik heb altijd netjes gereden maar doordat ik lang niet meer heb gereden, heb ik de spierontwikkeling niet meer in mijn benen, kan mijn benen dus ook niet meer lang strekken zoals ik altijd deed, maar zit dus meer met mijn knietjes naar voren helaas :(

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 19:29

Pluk gras in je kontzak/ broek duwen.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 20:58

Ah dat klinkt wel heeel pijnlijk zeg! Zelf gelukkig nooit last van gehad in die mate, maar als ik een Klein beetje geschaafde billen heb na t rijden gebruik ik luiercreme, dat helpt voor mij meestal afdoende :)

jujujujulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:59

Stagediver schreef:
Die gelseatsaver ga ik zeker wel bestellen. Ben nu gewoon weer lekker aan het rijden, en geen last meer van gelukkig
persoonlijk vind ik een wollen seatsaver beter, de gel voelt gladder aan. Bij lange buitenritten of veel dagen na elkaar rijden gebruik ik altijd de wollen en dan heb ik er geen last van. Zonder ligt mijn kont zoizo open :(

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:06

Ik heb het bijna constant, rij 4 renpaarden per dag en de zadels zijn niet bepaald zacht... Uurtje per paard en de eerste is echt vreselijk :')

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:30

Stalgenootje van mij zweert bij haar gel-seatsaver!

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 22:55

Ik ga gewoon mijn zadels verkopen en een betere kopen :D heb me toch zadel gezien :D denk dat dat stukje comfortabeler is. Mijn boomloos heb ik net al verkocht, en mijn wintec 500 moet nog :p

http://www.piafferuitersport.nl/zadels- ... loc-%C2%AE dat zal ook wel chill zitten :p

ho ho ho wintec pro komt eran :p