Paard trekt teugels uit handen en ontspant zelden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yntel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 06:28

dresjoepie schreef:
Idd je hand er aan houden En wanneer je paard de teugels uit je handen trekt geef je een p[or met je been en een ophouding (kort rukje) op de teugel Zodat het paard op jou moet letten Verder veel bezig houden slangevoltes gebroken lijn s van handveranderen En druk houden op de teugel zodra ze wat begint te zakken ontspan je iets maar NIET LOSGOOIEN

Inderdaad, niet los gooien. Dan zal het waarschijnlijk alleen erger worden.

Been er aan, zo min mogelijk aan de teugels komen. Je kan wel gaan trekken en trekken maar dat win je echt niet.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 08:41

@Yntel en dresjoepie; hebben jullie ook even naar de leeftijd van het paardenbeessie gekeken. Samen met de achtergrond zou het zomaar kunnen zijn dat het niet een kwestie is van onwilligheid, maar van oude versleten spieren die gelijk druk op de teugels niet meer aankunnen.

TS geeft zelf aan dat als ze het paard eerst met lange teugel warm laat lopen het vanzelf naar onderen gaat. Uiteindelijk zal ze dan best de teugels weer op kunnen pakken, maar zo'n bessie moet je eerst warm laten lopen.

suzanne533

Re: Paard trekt teugels uit handen en ontspant zelden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 08:46

Mijn paard deed precies hetzelfde, toen ben ik met de methode van marijke de jong gaan werken, eerst grondwerk, daarna longeren en sinds een half jaar ben ik weer beginnen met rijden (naar 4 maanden alleen grondwerk) mijn paard van 20!! loop nu zo ontzettend goed, we zijn nu begonnen met de piaffe!

RHCP18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 08:11

Ik rijd sinds vorige week ook met een halstertje en wat een verschil dit maakt is ongelooflijk :) heerlijk ontspannen loopt letterlijk met der neusje tegen de grond en doet haar stellingen nog steeds perfect. Ik kan haar enkel op gewicht van draf naar stilstand zetten zonder dat ze haar hoofdje een millimeter omhoog doet :D Je ziet ze en voelt ze echt genieten... Mijn lesgever was er zelf niet goed van ;) vanaf dat ik door heb hoe je foto's erop zet zal ik het laten zien :) Elsje loopt heel soms op der voorhand nog maar mits veel overgangen en figuren doet ze dit niet meer.... Heb ons ook ingeschreven in een wedstrijdje (bitloos) op de manege waar ze eerst stond en ze onhandelbaar were verklaard wat gaan die mensen raar kijken als ik mijn proefje rijd :D ben zo ontzettend trots ook krijgt Elsje er een vriendje bij een 8jarige zodat ze niet meer alleen staat op haar weitje :)

Marisstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 08:50

RHCP18 schreef:
Ik rijd sinds vorige week ook met een halstertje en wat een verschil dit maakt is ongelooflijk :) heerlijk ontspannen loopt letterlijk met der neusje tegen de grond en doet haar stellingen nog steeds perfect. Ik kan haar enkel op gewicht van draf naar stilstand zetten zonder dat ze haar hoofdje een millimeter omhoog doet :D Je ziet ze en voelt ze echt genieten... Mijn lesgever was er zelf niet goed van ;) vanaf dat ik door heb hoe je foto's erop zet zal ik het laten zien :) Elsje loopt heel soms op der voorhand nog maar mits veel overgangen en figuren doet ze dit niet meer.... Heb ons ook ingeschreven in een wedstrijdje (bitloos) op de manege waar ze eerst stond en ze onhandelbaar were verklaard wat gaan die mensen raar kijken als ik mijn proefje rijd :D ben zo ontzettend trots ook krijgt Elsje er een vriendje bij een 8jarige zodat ze niet meer alleen staat op haar weitje :)

Wat fijn TS dat het beter gaat!

shandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:28

doe je ook aan massages voor het rijden? ik had het ook met machteld /3 en toen ging machteld echt ontspannen. en de join up ja, misschien heb ik iets te veel heartland gekeken :) , maar het werkt echt ze ontspant en vertrouwd ! en je voelt wel een beetje aan wanneer je moet omdraaien :)

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 13:25

Oh wat een leuk bericht! Ik ben benieuwd naar de foto's en filmpjes. Als je meer wilt weten hoe je ze erop moet zetten dan stuur maar ff een pb.

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:00

Wauw wat super... ik ben heel nieuwsgierig naar foto's en filmpjes^^

RHCP18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 09:51

_black_rose_ schreef:
Wauw wat super... ik ben heel nieuwsgierig naar foto's en filmpjes^^

Heb gisteren ook met neckrope gereden was wel wennen maar ook dat deed ze super :D ben trots op mijn oud merrietje