Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Manou_xxx schreef:Blijheid schreef:Punt is alleen dat de meeste mensen die met neckrope rijden hier hun paard niet mee kunnen trainen en (kort door de bocht) wat rondhobbelen voor de gezelligheid. Daar gaat je paard, naar mijn idee, wel onder lijden. Voor af en toe kan het echt geen kwaad, maar ik zou dat wel afwisselen met wat meer dressuurmatige training om je paard in vorm te houden
Ik rij met mijn paard regelmatig dressuur op neckrope. Ophoudingen, galop, draf, wijken, etc. Mijn paard loopt niet als een stofzuiger met zijn neus over de grond, mooi omhoog en opgericht. Zijn er dan nogsteeds dingen die schadelijk kunnen zijn aan rijden op neckrope?
Heimdallr schreef:Ik neem aan dat je niet bitloos gaat rijden als je je paard nog niet onder controle hebt met bit. En dan bedoel ik dat je paard over zijn gehele rug loopt en de achterhand eronder, als die dit met bit doet, gebeurt dat ook zonder bit.
Manou_xxx schreef:Blijheid schreef:Punt is alleen dat de meeste mensen die met neckrope rijden hier hun paard niet mee kunnen trainen en (kort door de bocht) wat rondhobbelen voor de gezelligheid. Daar gaat je paard, naar mijn idee, wel onder lijden. Voor af en toe kan het echt geen kwaad, maar ik zou dat wel afwisselen met wat meer dressuurmatige training om je paard in vorm te houden
Ik rij met mijn paard regelmatig dressuur op neckrope. Ophoudingen, galop, draf, wijken, etc. Mijn paard loopt niet als een stofzuiger met zijn neus over de grond, mooi omhoog en opgericht. Zijn er dan nogsteeds dingen die schadelijk kunnen zijn aan rijden op neckrope?
SFC schreef:Nee zeker niet maar krijg door ts haar reacties niet het gevoel dat ze een "paardentrainer" kan zijn. Een zitter ja, maar geen trainer.
en een te klein zadel
Nee die van mij lopen lang niet allemaal perfect en die lopen ook regelmatig te sterrenkijken maar daarom zeg ik ook niet dat ik wel goed bezig ben
Heimdallr schreef:Wat heeft bitloos rijden te maken met de rug van het paard? Toch helemaal niets?
Zonder zadel rijden, dat is wel slechter voor de rug van het paard dan wanneer je er een zadel op hebt.