Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Blijheid schreef:Je teugels vasthouden alsof je in elke hand een kuikentje hebt, je mag het kuikentje niet doodknijpen maar het ook niet laten wegfladderen. Voorzichtig zachtjes voelen in je hand dus
suussuus76 schreef:Ik heb er een van iemand die niets met paarden te maken heeft: Marijke Helwegen. "Borstjes vooruit, lipjes getuit"
Denk er af en toe aan en dan ga ik weer netjes rechtop zitten. Ik zit er soms als een pudding op he
Miepie77 schreef:Jeska2 schreef:Elke hulp die je geeft waar geen reactie op komt, had je niet hoeven geven
da's niet helemaal waar, als je een paard iets aan het aanleren bent, moet je hem de kans geven om het te begrijpen
Vjestagirl schreef:rebecc1994 schreef:'Het is een paard hoor, geen fiets!'
Oftewel buitenhand niet naar voren steken in de wending
Leuk, want 'schouders draaien, handen daarin meenemen' is hoe ik rij, en dus juist je buitenhand iets naar voren en je binnenhand iets naar je toe.
Geryon schreef:Ik heb ook ooit eens een tip gehad over hoe ik het steigeren moest uitzitten.
Gewoon paralel aan de grond blijven. Dus jij blijft rechtop zitten, maar de nek van het paard komt naar je toe. En gaat daarna weer van je af. Ens ze hoog steigeren, de nek vastpakken of, als het te gek word, een teugel opzij naar voor trekken.
Veel mensen gaan namelijk helemaal naar voren zitten en blijven zo terwijl het paard naar beneden gaat. Gevaarlijk!
Haaks ja, verticaal.