Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sientje schreef:Lijkt me hoe dan ook gevalletje van onbalans. Iets wat ik eerder bij een jong paard zou verwachten, dan bij een 13-jarige met artrose, hoewel dat ook mogelijk is. Wat is de voorgeschiedenis van dit paard? Je zegt dat je 'm nog niet zo lang hebt, wat is er hiervoor met het paard gedaan, en hoe ben jij eraan gekomen?
Evelijn schreef:Nou ja.. dat ligt eraan hoever de artrose is gevorderd... op gegeven moment kan het zijn dat hij bij minimale belasting al pijn krijgt.. en dat omdat je hoeken moet rijden in de bak en dan weer recht dat hij ook op rechte stuk nog hinder ondervindt. Maar ik weet natuurlijk niet in hoeverre je paard last heeft van artrose... en in hoeverre het een rijtechnisch probleem is. Ik zou gaan overleggen met je instructrice en je DA... zeker als die aangeraden heeft geen kleine voltes meer te rijden.. zou ik het erover hebben wat je dan nog wel mag verwachten van je paard.

Perryx schreef:Sientje schreef:Lijkt me hoe dan ook gevalletje van onbalans. Iets wat ik eerder bij een jong paard zou verwachten, dan bij een 13-jarige met artrose, hoewel dat ook mogelijk is. Wat is de voorgeschiedenis van dit paard? Je zegt dat je 'm nog niet zo lang hebt, wat is er hiervoor met het paard gedaan, en hoe ben jij eraan gekomen?
Kan ik helaas niet beantwoorden, paard komt uit polen, meegenomen door n handelaar naar NL, daar gekocht.. waarschijnlijk springpaard geweest volgens de handelaar.
Klopt die info van die handelaar wel denk je? rakmonanko1 schreef:Probeer eens met een zweepje tegen zijn hals bij je te duwen. Bij mij werkt dat wel en over dat die scheef loopt misschien weet ik het niet
)