dus wat xxxlottie zegt: op je zit, niet op je handen. dan krijg je een pony die door je bit heen loopt en dat wil je niet. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dus wat xxxlottie zegt: op je zit, niet op je handen. dan krijg je een pony die door je bit heen loopt en dat wil je niet. Toothless schreef:even een mooie van mijn oude instructrice: Hoe harder jij trekt, hoe harder hij gaatdus wat xxxlottie zegt: op je zit, niet op je handen. dan krijg je een pony die door je bit heen loopt en dat wil je niet.
Toothless schreef:nog maals: dan moet ze meer lopen. bijrijder zoeken dus. En er zijn heus wel mensen die op de pony kunnen rijden behalve je zusje. gewoon goed zoeken
Oliiviia schreef:Ik denk niet echt dat dat het probleem is.
Dan kan je evengoed minder eten geven en 24/7 op de wei.
Zoals ik al zei, niet inhouden want daar gaat ze zich waarschijnlijk tegen verzetten.
Misschien ook een ideetje om haar meer op druk te rijden dan.
Ik reed mijn pony ook met een iets langere teugel en ze reageerde op de minste druk omdat ze relaxed was. Als ik haar kort hield en heel de tijd wou tegenhouden, reageerde ze op niets meer en ging ze net heel hard galopperen.
lrtj_ schreef:Toothless schreef:even een mooie van mijn oude instructrice: Hoe harder jij trekt, hoe harder hij gaatdus wat xxxlottie zegt: op je zit, niet op je handen. dan krijg je een pony die door je bit heen loopt en dat wil je niet.
Ik vind jou ava cool je bent een ava maatje![]()
Okee on topic
Ben het met toothless eens
#avabuddy Balthazar3 schreef:we hebben 1x in de 2 weken springles maar is het dan verstandig om daar ook niet heen te gaan en eerst de stap en draf rustig te oefenen? met de stap en draf oefenen bedoel ik een soort van opnieuw beginnen met de stap en draf onder het zadel aan te leren.
Balthazar3 schreef:bedankt voor de tip maar dit heeft mijn zusje al vaak geprobeerd en hoe lang ze ook volhoudt haar pony wil gewoon alleen maar hard ik weet echt niet wat ik ertegen moet doen... het is moeilijk uit te leggen hoe het nou precies zit maar ze kan gewoon niet langzaam... ze stapt en draaft ook sneller dan de grote paarden, en zelfs in de stap moet mijn zusje haar inhouden...
)Balthazar3 schreef:Toothless schreef:als je nou weet dat ze graag beweegt, waarom loopt ze dan maar 3 keer in de week? Ik zou haar 5 of 6 dagen beweging geven want als ze zo druk is heeft ze dat nodig.
Wat ook zou kunnen is dat ze ergens pijn heeft en onder het werk weg wil rennen door de pijn. Ligt het zadel goed?
we hebben geen tijd om vaker dan 4x in de week te rijden omdat mijn zusje veel tennist en verder kan er niemand fatsoenlijk op rijden...
het tuig is allemaal nagekeken en past goed.
Balthazar3 schreef:spelletjes doen we heel veel met onze paarden.
voltes rijden als ze te hard gaat heeft mijn zusje 2 weken lang elke dag volgehouden maar ze blijft maar hard gaan... de laatste tijd is ze wel iets rustiger nu er een veulentje bij in de wei staat.