kan iemand mij helpen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spotterick

Re: kan iemand mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 19:28

balkjes lopen? daar moet ze der voeten voor optillen, verder les nemen is denk ik wel het verstandigst

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 19:29

Mijn enige tip is balkjes neerleggen, dan moet ze haar benen wel op tillen. Je zou dan wel precies de goede afstand moeten weten tussen de balkjes en dat is vaak moeilijk.

Verder vind ik ook dat je redelijk snel ideeën afwijst.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 19:33

Je bent 24 jaar, rijdt al 10 jaar en rijdt dit paardje al 4 jaar zo'n 4 keer per week als de info in je profiel klopt?
Beetje lastig in te schatten zonder filmpje oid maar misschien kun je wat meer vertellen?
Doet ie dit al 4 jaar? Is het erger of beter geweest? Doet ie dit ook aan de longeerlijn?

nienkemabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 19:36

MorganeR schreef:
Mijn enige tip is balkjes neerleggen, dan moet ze haar benen wel op tillen. Je zou dan wel precies de goede afstand moeten weten tussen de balkjes en dat is vaak moeilijk.

Verder vind ik ook dat je redelijk snel ideeën afwijst.

Balkjes vind ik een goed idee dankjewel!
De andere ideeën spraken me noet goed aan dus vandaar dat ik ze afwees. misschien iets te bot gereageert maar zo reageer ik nu eenmaal. Maar nogmaals bedankt balkjeslopen klinkt goed.

nienkemabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 19:42

mamamier schreef:
Je bent 24 jaar, rijdt al 10 jaar en rijdt dit paardje al 4 jaar zo'n 4 keer per week als de info in je profiel klopt?
Beetje lastig in te schatten zonder filmpje oid maar misschien kun je wat meer vertellen?
Doet ie dit al 4 jaar? Is het erger of beter geweest? Doet ie dit ook aan de longeerlijn?

Ja dat klopt allemaal, ik heb een tijdje niet meer gereden op mijn verzorgpaarf omdat ik druk was met mijn veulen. Dus ben sinds kort weer mijn verzorg paarf gaan rijden hier voor deed ze dat niet aan haar benen is niks mis zij de dierenarts en ja aan de longeerlijn doet ze het ook. En via mijn telefoon krijg ik hier helaas geen filpjes op

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 19:56

En heb je les? Wat zegt je instructeur ervan? Ligt het zadel Nog goed? Zit je haar niet in de weg waardoor ze dit doet? Misschien een link naar het filmpje op YouTube?

nienkemabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 20:03

mamamier schreef:
En heb je les? Wat zegt je instructeur ervan? Ligt het zadel Nog goed? Zit je haar niet in de weg waardoor ze dit doet? Misschien een link naar het filmpje op YouTube?

Ja ik heb les alleen niet met mabel, het zadel ligt nog goed, t bedoel je precies met in de weg zitten? Het zadel of ik zelf? Ik heb geen account op youtube

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 20:15

Is het zadel onlangs nog nagekeken? Je kan zelf je pony in de weg zitten doordat je niet zo lekker mee gaat in de bewegingen of zelfs tegenwerkt, verkeerde signalen geeft aan de pony. Als je een tijd niet gereden/geen les hebt gehad samen. Dan ga je achteruit in je niveau zeg maar. Pony kan vast zitten in haar lijf doordat er een poos niets van haar gevraagd is en ze nu weer aan het werk moet. Kortom, genoeg om uit te zoeken. Ik zou daar zeker Hulp bij zoeken. Niet alleen instructie maar ook een zadelmaker en een goede fysiotherapeut. Het is ook voor een paard niet niks om na een poos niets doen weer aan het werk te moeten.

Sara_4027

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 20:17

Heey kan je anders niet een foto of een filmpje maken, Misschien helpt dat ook al een stuk :))

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 20:19

Mijn paard is een paar jaar geleden veel te dik geweest, daardoor slofte ze heel erg en tilde haar voeten ook niet goed op.
Ze struikelde ook erg vaak.
Is jou paard misschien ook te dik TS?

nienkemabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 20:23

justdiesel schreef:
Mijn paard is een paar jaar geleden veel te dik geweest, daardoor slofte ze heel erg en tilde haar voeten ook niet goed op.
Ze struikelde ook erg vaak.
Is jou paard misschien ook te dik TS?

Jaa ze is in die tijd wel echt dik geworden ze struikelt vrij weinig maar zo af entoe wel uit het niets het zou daar dus wel aan kunnen liggen

nienkemabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 20:29

mamamier schreef:
Is het zadel onlangs nog nagekeken? Je kan zelf je pony in de weg zitten doordat je niet zo lekker mee gaat in de bewegingen of zelfs tegenwerkt, verkeerde signalen geeft aan de pony. Als je een tijd niet gereden/geen les hebt gehad samen. Dan ga je achteruit in je niveau zeg maar. Pony kan vast zitten in haar lijf doordat er een poos niets van haar gevraagd is en ze nu weer aan het werk moet. Kortom, genoeg om uit te zoeken. Ik zou daar zeker Hulp bij zoeken. Niet alleen instructie maar ook een zadelmaker en een goede fysiotherapeut. Het is ook voor een paard niet niks om na een poos niets doen weer aan het werk te moeten.

Ja het zadel is pas nog nagekeken en dat lag goed, ik heb rustig opgebouwt met het rijden en niet gelijk te veel gevraagt. Het is inderdaad een goede tip om ook een fysiotherapeut er bij te halen dat ga ik zeker overleggen met de eigenaarresse en dan misschien toch een andere zadelmaker. Dankjewel voor de tips hier heb ik zeker iets aan!

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:24

nienkemabel schreef:
Poek schreef:
Of vraag de eigenaar eens of hij/zij dit probleem ook heeft en of hij/zij je kan helpen?

Eigenaar rijd niet meer na een auto ongeluk maar zij had dit probleem ook zij ze.

Dan kan ze jou toch nog wel helpen? De eigenaresse van mijn verzorgpony helpt mij ook met rijden (zonder dat zij zelf rijdt, dus ik rij) , immers kent zij de pony het beste.
Hoe loste de eigenaresse het probleem op toen ze zelf nog reed?

nienkemabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 21:30

Citaat:
Dan kan ze jou toch nog wel helpen? De eigenaresse van mijn verzorgpony helpt mij ook met rijden (zonder dat zij zelf rijdt, dus ik rij) , immers kent zij de pony het beste.
Hoe loste de eigenaresse het probleem op toen ze zelf nog reed?

ze deed er eigenlijk niks aan zij ze. Ze had zelf niet echt veel ervaring heb het al een aantal keer gevraagt of ze me er bij kon helpen maar zij dat ze niethet niet wist. Dus daarom vraag ik hier om hulp :)

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:36

Dan is de tip (goede) les nemen, maar dat is al meerdere keren gezegd

nienkemabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 22:05

Poek schreef:
Dan is de tip (goede) les nemen, maar dat is al meerdere keren gezegd

Ik heb ook al gezegt dat ik dat ga doen

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 12:27

Het kan zijn dat je paard vastzit. Mijn pony (ben haar net weer aan het opbouwen) zit ook vast. Ik rij nu veel overgangen stap draf en voltes , slangenvoltes e.d. gisteren voor het eerst geprobeerd te galopperen ondat ze al wat losser werd, maar in galop spande ze de rug helemaal strak waardoor het met geen mogelijkheid uit te zitten was. Ik ben dan ook na een halve grote volte weer gestopt met galop. Maandag komt de osteopaat en voir die tijd alleen stap en draf

nienkemabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 13:51

idylle schreef:
Het kan zijn dat je paard vastzit. Mijn pony (ben haar net weer aan het opbouwen) zit ook vast. Ik rij nu veel overgangen stap draf en voltes , slangenvoltes e.d. gisteren voor het eerst geprobeerd te galopperen ondat ze al wat losser werd, maar in galop spande ze de rug helemaal strak waardoor het met geen mogelijkheid uit te zitten was. Ik ben dan ook na een halve grote volte weer gestopt met galop. Maandag komt de osteopaat en voir die tijd alleen stap en draf

Het zou wel kunnen dat ze vast zit ik ga dit ook zeker een paar weken proberen en kijken of het helpt dankjewel!