hoe slecht is het om....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: hoe slecht is het om....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:29

Nogmaals, we kunnen geen precies advies geven. We kunnen niet zeggen dat binnen nu en twee weken het dier waarschijnlijk met een hernia rondloopt.

Ja, het kan schadelijk zijn voor de rug, nee er is verder niets wat je eraan kan doen als ze niet naar je luistert.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 14:29

capopjekop schreef:
Maar wat is jouw ervaring dan dat je verwacht dat ze naar jou luistert? Ik weet niet hoe oud het meisje is en hoe oud jij bent, maar ik kan me voorstellen dat ze niet blij wordt van ongevraagd advies en dat ze daarom gewoon heel erg verdedigend reageert omdat ze zich aangevallen voelt.

Mss kun je haar beter het advies geven om les te nemen. Dan kan ze samen met haar paard nog beter leren rijden en springen. Zo'n algemeen advies neemt ze mss eerder aan dan tips over springen.

Hoe lang dat duurt ligt aan zoveel dingen. Ligt er een passend zadel op, hoe sterk is het paard, hoe is zijn rug, hoe zwaar is de ruiter, hoe vaak springt ze, hoe hoog etc.

Ze springt met dat paard zo 80 tot 90 cm
ze vroeg me voordurend advies gaf ik haar dat werd ze chagerijnig.
ook heb ik haar site's gestuurd over springen maar dan is het antwoord ja ik kan het al.
ze springt elke dag het zadel past wel goed.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:29

Tja dat is verschillend; het ene paard zal sneller last van zn rug krijgen dan de ander. Daar is geen standaard periode voor te geven. Ieder dier is nu eenmaal anders.

Is het haar eigen paard dan? Als het niet dr eigen paard is, de eigenaar inlichten hoe er met het dier wordt omgegaan. Is verdorie geen brommer of een fiets. Dat soort mensen verdienen het niet eens om op een paard te mogen rijden als dat de instelling is imo.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 14:30

het is haar eigen paard niet.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:31

Gaat de eigenaar nooit mee kijken dan? Die zal dan toch ook wel zien dat er het een en ander aan mankeert?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:32

Ik vind het heel goed dat je het voor het paard opneemt, maar ik denk dat je gedaan hebt wat je kon. We kunnen geen advies op maat geven (zelfs al zouden we beeldmateriaal hebben of alle exacten maten e.d. hebben) en als het meisje in kwestie niet naar jou wil luisteren, dan gaat dat ook niet gebeuren.

Je kan de eigenaar van het paard inlichten als je het niet oke vindt, maar meer dan dat kan je gewoon niet.

Meer informatie geven of vertellen wat het meisje verkeerd doet gaat dus niet verder helpen...

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 14:32

nop die komt nooit kijken. alleen als ze weer boos is op het het paard en staat te schreeuwen.
Ze is laatst voor een week weggestuurd omdat ze het paard had geslagen met die metale klip van het halstertouw op zijn hoofd.
Maar daarna mocht ze gewoon weer terug komen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:32

Dan ging ik de eigenaar inlichten. Ja sorry hoor, maar welzijn van het paard is belangrijker dan haar gevoelens.
Paard is namelijk de dupe van dit soort gedrag, niet zij
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 11-08-14 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 14:33

ik ben ook echt niet eens hoe zij met paarden omgaat ze laat het paard het liefst rond lopen tijdens het longeren met zijn hoofd op zijn borst.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:33

xxCYNNxx schreef:
Tja dat is verschillend; het ene paard zal sneller last van zn rug krijgen dan de ander. Daar is geen standaard periode voor te geven. Ieder dier is nu eenmaal anders.

Is het haar eigen paard dan? Als het niet dr eigen paard is, de eigenaar inlichten hoe er met het dier wordt omgegaan. Is verdorie geen brommer of een fiets. Dat soort mensen verdienen het niet eens om op een paard te mogen rijden als dat de instelling is imo.

ik vind dit nogal een felle reactie voor iets wat je zelf niet hebt gezien. Wie zegt dat ze daadwerkelijk verkeerd springt? je kan echt geen oordeel hebben op de nu gegeven informatie van TS.

sorry maar het heeft geen zin om te speculeren over iets wat je niet kan zien en TS zegt. de eigenaren van het paard kunnen denk ik zelf wel de verantwoordelijkheid nemen om dit op te lossen met dat meisje. Als zij het niet nodig vinden is het jammer maar helaas

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:34

Tjah dan ben ik bang dat je niets kunt doen. Als eigenaar beslis je wie er op je paard mag komen. Blijkbaar boeit het hen niet dat er een totaal onkundig persoon met hun paard bezig is. Je zou ze er op kunnen wijzen dat zij als eigenaar ten alle tijden verantwoordelijk zijn voor hun dier en dat de kans dat het eens fout gaat behoorlijk groot is door haar gebrek aan ervaring/kennis. Je zou kunnen voorstellen dat het meisje gaat lessen met de pony. Maar nogmaals, ik weet niet hoe oud je bent en of ze je serieus nemen. Wellicht denken ze wel waar bemoei je je mee.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:36

Ja natuurlijk wordt ik fel op dat soort berichten...en waarom? Omdat een dier die niet kan praten pijn ondervind en kapot wordt gereden, omdat iemand stronteigenwijs is. Dan wordt ik fel ja.
Wij mensen kiezen ervoor om te rijden op paarden; het is dan op zn minst onze plicht om altijd het welzijn van het dier in het oog te houden...niet je eigen pleziertjes

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:37

Is dit echt een rijtechnische vraag of heb je dit topic vooral geopend om te vertellen hoe vervelend dat meisje is en hoe verkeerd ze het allemaal doet? Uit jouw berichten begrijp ik dat het om dat laatste gaat. Vervelend dat het je dwarszit, maar roddelen en je negatief over anderen uitlaten is niet de bedoeling van Bokt. Probeer het liever op een volwassen manier op te lossen met de mensen waar je het nu over hebt. Wij kennen de situatie niet en kunnen er niet over oordelen, dus met dit topic schiet je niets op.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:38

xxCYNNxx schreef:
Ja natuurlijk wordt ik fel op dat soort berichten...en waarom? Omdat een dier die niet kan praten pijn ondervind en kapot wordt gereden, omdat iemand stronteigenwijs is. Dan wordt ik fel ja.
Wij mensen kiezen ervoor om te rijden op paarden; het is dan op zn minst onze plicht om altijd het welzijn van het dier in het oog te houden...niet je eigen pleziertjes

Maar waar zijn deze berichten op gebasseerd? op iets wat TS heeft gezien, TS is geen instructeur, je weet helemaal niet hoe erg het allemaal is. Ik zou me niet al te druk maken hoor, zonde van je energie ;)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:39

Ja als we zo gaan beginnen, kan Bokt (en ieder ander forum trouwens) wel opgedoekt worden, want 99 van de 100 dingen die je op bokt leest is uit tweede hand. Voor jezelf dan bedoel ik. Althans ik volg niet alle bokkers irl hoor, om te checken of alles wat ze beweren op bokt wel waar is.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 11-08-14 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

xxCYNNxx schreef:

Maar je hoort het slechts van 1 kant, van een meisje die het al niet kan vinden met haar (en dat kan ook een gekleurd verhaal geven) en je hebt het geheel eens gezien. Als goede instructrice zou je dan eerder meer vragen stellen dan gelijk een oordeel vellen toch?
Eigenlijk hebben wij allen te weinig informatie om er ook maar iets zinnigs over te zeggen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 11-08-14 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Snorkel8

goeroe schreef:
Is dit echt een rijtechnische vraag of heb je dit topic vooral geopend om te vertellen hoe vervelend dat meisje is en hoe verkeerd ze het allemaal doet? Uit jouw berichten begrijp ik dat het om dat laatste gaat. Vervelend dat het je dwarszit, maar roddelen en je negatief over anderen uitlaten is niet de bedoeling van Bokt. Probeer het liever op een volwassen manier op te lossen met de mensen waar je het nu over hebt. Wij kennen de situatie niet en kunnen er niet over oordelen, dus met dit topic schiet je niets op.

Dit dus :D

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 14:40

ik heb 1 foto waar je zij er op zit en je het paard zijn angst ziet.

en @goeroe ik vraag het me echt af hoe slecht het is voor een paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:41

Ik denk niet dat een discussie in dit topic het verder gaat brengen.

Goed dat er bezorgheid geuit wordt en daar ben ik het mee eens, mits het verhaal klopt. Zolang ik dat niet weet zal ik er niet verder op ingaan en daarnaast is het 'probleem' afhankelijk van zo veel factoren, dat al zouden we alle informatie weten er nog geen zinnige conclusie uit te trekken valt.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:42

mag ik de foto per pb?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:42

vuurneon schreef:
xxCYNNxx schreef:

Maar je hoort het slechts van 1 kant, van een meisje die het al niet kan vinden met haar (en dat kan ook een gekleurd verhaal geven) en je hebt het geheel eens gezien. Als goede instructrice zou je dan eerder meer vragen stellen dan gelijk een oordeel vellen toch?
Eigenlijk hebben wij allen te weinig informatie om er ook maar iets zinnigs over te zeggen.

Dan de eigenaar maar gewoon inlichten dan; kan die zelf beoordelen of ts het goed gezien heeft of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:43

Pandameisje schreef:
ik heb 1 foto waar je zij er op zit en je het paard zijn angst ziet.

Foto's zijn moment opnames. Zelfs het meest gelukkige paard kan angstig lijken in een foto en daarnaast is 'zichtbare angst' behoorlijk subjectief.

Ik zou het proberen los te laten, blijkbaar is er niets wat je eraan kan doen en het zwart maken van anderen op een openbaar forum kan je nog wel eens duur komen te staan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:43

Waarom ga je dan niet met de eigenaar praten? :)

Persoonlijk zou ik het als eigenaar fijn vinden als iemand naar mij toekomt en zegt; ik zit ergens mee want... Maar vertel wel alles vanuit een 'ik perspectief'. Als eigenaar zie ik de verzorger niet rijden namelijk, dus als iemand zich zorgen maakt hoor ik dat graag.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 14:44

ik heb ze al keer gemaild maar het helpt allemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:45

Terug naar een mooie spreuk: "Accepteer het of doe er wat aan."

Kan je er niets aan doen en heb je het echt geprobeerd, dan zul je 't moeten accepteren. Hoe naar ook.