oefeningen om spanning kwijt te raken na de galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl83

Re: oefeningen om spanning kwijt te raken na de galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:34

Hoe lukt het intussen met je paardje TS? Ik herken het probleem ook wel, mijn paardje kon (voor mijn gevoel) vrij ontspannen galopperen, maar als ik hem dan terug vroeg naar draf zette hij zijn nek erop en begon dan veel te snel te draven, wat voor mij bijna niet uit te zitten was. Ik liet hem dan altijd even stappen, en soms was de spanning dan weg maar vaak kwam die meteen terug wanneer we terug begonnen te draven. Wat bij mij veel geholpen heeft, is om kritisch naar de galop te kijken. Mijn paardje was in galop eigenlijk niet ontspannen genoeg, waardoor het op een ontspannen manier terug komen ook heel moeilijk was. Ik heb hem een aantal keer op een volte laten galopperen met lange teugel, heel rustig blijven zitten en niets vragen tot hij spontaan op een heel rustig tempo begon te lopen met een lage hals en hoofd houding. De eerste keer heeft dat 20 minuten geduurd := , maar toen ik hem dan terug naar draf vroeg kwam hij ook effectief rustig terug. Heb dat nog een paar keer gedaan, en het duurde steeds minder lang voordat hij in galop in die rustige en comfortabele toestand kwam. Nu maakt hij (meestal :P ) nette overgangen en blijft hij rustig na het galopperen.
Veel succes ermee!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 17:40

Bedankt voor je tip ga ik zeker proberen. Wij komen uit een enorme dip ik zat niet goed in mijn vel waardoor zij begon te rennen en schrikken van van alles. Ik heb even niet gereden afgelopen maandag weer opgestapt en toen ging het goed. Rechtsom in de galop ging goed. Linksom was er veel spanning. Ik heb dus nog niet echt iets met de tips kunnen doen maar dat zal ik zeker nog doen!