pien_2010 schreef:Cajushe schreef:.
Dat is dus ook ons dilemma, als hij wilt ,kan.hij luisteren , maar als hij er geen zin heeft gebeurt het niet, en dat geld eigenlijk voor alles, hij vertikt het gewoon. Want hij heeft het al vaak genoeg wel goed gedaan, en soms doet hij het gewoon.niet, en dan.kan je op je.kop gaan staan ,maar het interesseert hen echt niet
Dat ken ik van onze oudste merens toen hij jong was. Dan rest maar één ding. En dat is gewoon wachten tot hij het wel doet. Dat ALTIJD. Heb wel eens vier uur met hem in het bos gestaan en ik ken iemand met een merens die 's ochtends begon en later op de dag haar man heeft gebeld met de vraag of hij even boterhammen kwam brengen.
Uiteindelijk gaan ze altijd. Op een gegeven ogenblik was het zo dat paard stopte en dan zei ik: "ik heb alle tijd hoor HErcule dat moet je onderhand toch wel weten". Dan zuchtte hij diep en dan ging hij door.
Ga dan wel om te beginnen dingen doen die hij echt leuk vindt en ga afwisselen.
Bij dit soort paardjes niet "geen gelul in de krul" gaan rijden. Geef ze maar gewoon lange teugels want eerst moeten ze gewoon gaan lopen.
Ik ga er dan wel vanuit dat je zeker weet dat hij geen last heeft ergens van.
We proberen.inderdaad zo veel.mogelijk te doen wat hij leuk vindt, daaeom.zijn we met longeren.ook gestopt, anders woedt het allemaak zo negatief ,indeedaad ook.met lange teugel, en dat volhouden moeten we inderdaad eens gaan proberen!nee medisch heeft hij echt helemaal mergens last van dat weten we heel zeker
Als meneer er zin in heeft loopt hij wel zonder lijn over de hoefslaf door de bak, dat gaat vaak wel goed, maarja daar kunnen we natuurlijk.niet op blijven hangen!
helemaal gelijk, ben zo slecht in namen en heb dit echt heel lang geleden gelezen in zijn eerste uitgekomen boek dat ik toen gekocht heb. Sorry.
dus ik stapte de paddock in en bij mij verzette ze eerst ook geen stap. ze zocht geen contact met me, niks. ik heb mijn houding verandert en werd heel enthousiast en probeerde haar ook enthousiast te krijgen. Op het moment dat ik mijn houding aanpaste, begon ze naar me te kijken en contact met me te zoeken. Na een tijdje stapte ze (met tegenzin
) weg. en uiteindelijk heeft ze zelfs nog gedraafd. Dus ik vroeg aan haar eigenaar of zij het weer overnam, maar ze verzette weer geen stap, omdat zij niet enthousiast genoeg was. ik zeg niet dat dit bij jou pony ook werkt maar het is te proberen