Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar als je een ander het laat doen, die rijd hem goed in en dan rij jij er straks zo op weg! Daar heb je veel meer aan. Het moet gewoon goed gebeuren anders ben je straks nog verder van huis.
romyver schreef:inderdaad,
ik heb het vanmiddag geprobeerd
maar het lukt gewoon niet.
zodra ik ponylief op "2 pinken" rijd, valt er niet meer fatsoenlijk te functioneren..
meneer gaat onder me uit lopen(terwijl ik niet voor niets met zweep en sporen rijd).
normaal gesproken is ie niet vooruit te branden.
en meneer ontwijkt de hoeken nog meer als hij al deed, voornamelijk in galop.
dan is er 1 hoek die hij enorm afsnijd.
en hij gaat regelmatig schouder binnenwaarts lopen, en bak-bordjes ontwijken??![]()
naar mijn benen heeft hij nog nooit echt geluisterd, en naar mijn zit luisterd hij allen met voldoende kracht van de teugel?
maar snel eens een afspraak maken met de nieuwe instructrice.![]()
heroes_hell schreef:Je kunt 3 dingen doen.
1. Weigeren.
2. Er zelf iemand anders voor proberen te zoeken. En dat kan ook iemand van de manege etc. zijn. Dat maakt niet uit. ( En dan hoef je er niet direct voor te betalen hé)
3. Of het wel zelf doen onder goede begeleiding. Omdat je het zelf immers ook niet eerder hebt gedaan. Longeer hem inderdaad maar met bijzet, of waar je het dan ook mee doet. En dan het zadel erop. Niet gaan plannen.
Wat Jane2 zegt vind ik altijd zo verkeerd gaan.
Een halfuurtje rijden, bijvoorbeeld.
Een (jong) paard of pony plan je niet in hoeveel tijd je gaat rijden. Je gaat rijden en als het fijn gaat en je hebt een tevreden gevoel dan voel je wel wanneer je stopt. En met een jonger dier is dat nog belangrijker want een halfuur voor een pony die je gaat inrijden of net ingereden hebt is vaak te veel. Stoppen wanneer het goed voelt. En met een net ingereden pony stop je al vrij snel, wanneer ie braaf is. En als ie braaf is dan ga je wat verder tot daat ie 'moe' is. Maar dan rijd je natuurlijk niet alleen maar rondjes in de bak. Als ze op en of afstappen eng vinden, vinden ze meestal wel, dan stap je aan het eind nog een keer op en af.
Je kunt trouwens beter een paar dagen achter elkaar of om de dag en hem dan een week of 2 week stil zetten. Dan hebben ze vaak wat na kunnen denken, en dan zijn de meesten veel fijner als je ze weer op pakt.
romyver schreef:.
@ kailyxmur
het is nog te doen.
de shet waar ik op reed heb ik zelf voor besloten er niet meer op te stappen, omdat dat niet meer verantwoordelijk is.
indersaad ik ben nog maar 14.
ik kom inderdaad wat wisselvallig over.
dat weet ik allemaal.
maar dat komt vooral omdat het nu over veel kleine dingetjes in een verhaal gaat.
ik wil het inrijden graag afstaan aan iemand anders.
en eerst werken aan mezelf!
maar er zijn gewoon een paar punten die dat tegenhouden.
1. het kost onwijs veel geld om op de manege én privé te lessen.
en aangezien het geld mij bepaald niet op de rug groeit, is dat al not done.
2. ik word gewoon te groot voor de A pony en moet nu gewoon echt over op een grotere pony, of niet meer op hem rijden.
3.ik kan niet veel anders doen met de A pony dan rijden en longeren.
ik weet niks van grondwerk en parrelli.
ik heb er al vaak aan gedacht er mee te beginnen.
ook met de in te rijden pony.
maar waar begin ik in godsnaam???