onrembaar paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:45

MarlindeRooz schreef:
Nou als je al niet fatsoenlijk kan typen dan verwacht ik ook niet dat je de kennis hebt om zo'n paard te trainen. En misschien een andere instructrice zoeken?

Wat is dat nou voor een rare, kwetsende opmerking?

Gelukkig heb je om paard te rijden vooral veel gevoel, respect en inlevingsvermogen nodig en geen hoog IQ! <<)

(Ik kan TS verder niet adviseren, want ik (her)ken dit probleem niet)
Laatst bijgewerkt door simodi op 18-06-14 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

nelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 18:46

mijn paard staat 24/7 op de weide met nog drie andere paarden, krijgt op het moment niets meer bij omdat ze een volle weide hebben, in de winter krijgen ze onderhoudsbrok, lucerne, mais, bietepulp en spelt.

BigOne

Re: onrembaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:10

Als je een bak hebt om in te rijden dan kan inderdaad de oplossing zijn dat je hem dus niet terug neemt maar door laat galopperen. past het zadel nog wel goed want de ene zadelpasser is de andere niet. Ook het gebit van je paard eventueel laten controleren, als de vorige beleerder zo hard in de hand was dan kan het maar zo zijn dat je paard de lagen kapot heeft of dat ze in ieder geval gekwetst zijn.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:15

wat doet hij op buitenrit? En als je gewoon net zolang doorgallopeerd tot hij niet meer wil, en dan nog een paar rondjes en dán overgangen gaat rijden?

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:35

Jij zegt paard is onrembaar.
Ieder paard heeft een rem, zaak is alleen je moet hem leren te bedienen, afspraken te maken met je paard, en daar lijkt me al een heel probleem te zitten, paard wil vlugger en jij wil trager.
Je hebt zitles genomen en je zegt dat het ondertussen allemaal ok is, ok ik rij zelf al dik een 40jaar paard, ben zelf instructeur en trainer, maar ik zit nog steeds niet helemaal goed, dat is een leerproces en dat verbeterd steeds een beetje, maar echt goed tjaaa dat zal voor een volgend leven zijn denk ik.
Ik begrijp best dat de centen niet zomaar in de bomen hangen, en dat je niet meer kan besteden dan je nu al doet, dus tjaaa dan zal je zo even verder moeten idd, maar er zijn echt wel goede lesgevers, trainers of andere te vinden, maar als je al 4x van instructie veranderd bent op zo'n korte tijd lijkt het me ook een beetje dat jij zelf niet open staat om echt les te ontvangen.
De fout zit idd bij jou zelf, dus niet bij het paard, die is mssn wel meer voorwaarts dan jij graag zou hebben, maar het is aan jou het paard zover te krijgen dat het paard zelf wil om trager te gaan, je moet het paard dus overtuigen van wat jij eigenlijk bedoelt. Dit kan op duizend en één manieren, en elke lesgever zal dus net een andere keuze naar voor brengen, maar als je dan al dadelijk zegt nee dit niet en dat ook niet, tjaaa jij zit wel met een probleem, zoek dus naar een oplossing die werkt, vertrouw in goede instructie.
Grondwerk les is zeer zeker heel goed, en dit is onontbeerlijk, dit heb je als voorbereiding tot het rijden ook echt nodig, maar rijles is ook nodig en je kan dit niet even overslaan, want jij bent net de oorzaak van heel het probleem, je moet dus les nemen , om eigenlijk jezelf een flink stuk te veranderen, om zicht te krijgen op wat je doet en wanneer je dingen doet, en hoe je paard er op reageert.
Zoek dus goede instructie, en volg die dan op, vertrouw in je instructie.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:53

Ik ben het eens met Aeolusnr1. Les nemen bij een goede trainer en doorzetten. Mijn trainer zou je niet op een paard zonder rem laten rijden. Die moet er eerst op voordat er ongelukken gebeuren. Met je trainer kan je kijken hoe dit aan je paard geleerd wordt, bv aan de lange lijnen. En je moet jezelf echt openstellen om te leren van je trainer. Een goede trainer legt uit wat je moet doen en waarom! Je moet nl het gevoel leren onthouden van de goed gelukte oefening. Paardrijden is een kunst. Ik kan ook iet elke wek les betalen, maar ik laat 1x per 2 weken een goede trainer komen. Dan kan ik weer zelf verder oefenen. Uiteindelijk ben je, als je bet goed doet, zelf de trainer van je paard.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 06:26

wat doet hij trouwens als je er aan de longe op zit?

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 07:08

Toevallig net deze video uitgekomen:

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:19

Great! Hij heeft gelijk. Je moet je paard aanwijzingen geven. Jij hebt nl. de regie in handen. Met deze oefening kan je ook iets, als je paard graag snel zijn eigen ding gaat doen. Heeft die van mij ook wel eens last van. Je moet dus zelf wel duidelijk weten wat je wilt, anders werkt het niet. Wees bewust en alert.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 11:27

die man heeft echt een punt! Is natuurlijk eigenlijk de oplossing voor veel problemen. Kan het paard het op de automatische piloot, of is hij echt op jouw commando aan het letten?
Ik denk dat het een poging waard is.

evie468

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 11:51

Kan het misschien zo zijn dat je paard lichamelijk iets in de weg zit?

Een vriendin had het met haar paard. Draven was pijnlijk voor het paard en daarom galoppeerde hij aan. Als ze hem terug wilde nemen ging hij zich verzetten, door harder te gaan galopperen. Ze is naar de fysio geweest en kan weer alles met hem.

Mogelijk is dat het.

nelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 19:01

Bedankt voor de tips en raad, ik ga me een goede instructeur zoeken, en proberen een centje op zij te zetten voor meer rijles, ook met het filmpje lijkt veel mee te doen, bedankt allemaal !

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:14

Super +:)+

Veel succes! Het gaat je lukken :)