janahxginger schreef:Annelove16x schreef:Maar TS hoe oud ben je?
Op haar profiel staat er 19
Op haar pf staat 1...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nies_ schreef:Het enige wat je er aan hebt om iemand die advies op bokt moet vragen op je jonge paard te laten rijden is je paard te laten verpesten.
love_UOGN schreef:Nies_ schreef:Of les nemen, of er mee stoppen. Dat beest is niet dwars, dat beest is jong. Heeft geen balans, moet nog veel leren etc.
Ik weet ook wel dat hij jong is. Naar ik heb op veel jonge paarden gezeten en paarden leren springen op de manege, wil het dus wel gwn zelf als verzorgster willen doen. Desnoods aan de longe.
kesha1 schreef:hoe ik denk : de meeste lopen te roepen van ; je moet stoppen, je hebt niet genoeg ervaring met jonge paarden!
dit vind ik echt dom want: hoe komen die andere ruiters aan hun ervaring? juist door met jonge paarden te werken!
TS NEEM LES EN MAAK PLEZIER ZOEK IEMAND DIE JE KAN EN WILT HELPEN
kesha1 schreef:hoe ik denk : de meeste lopen te roepen van ; je moet stoppen, je hebt niet genoeg ervaring met jonge paarden!
dit vind ik echt dom want: hoe komen die andere ruiters aan hun ervaring? juist door met jonge paarden te werken!
nieniet schreef:Precies.kesha1 schreef:hoe ik denk : de meeste lopen te roepen van ; je moet stoppen, je hebt niet genoeg ervaring met jonge paarden!
Dat zeggen ze ook. Beter lezen het is les nemen en als je dat weigert, stoppen. Want dat is gewoon oneerlijk voor het paard
assileM schreef:Ik denk dat TS er meer aan heeft als we wat nuttige tips geven. Dit zijn voor haar geen leuke reacties om te horen. Ze heeft er natuurlijk niks aan dat er in haar topic gediscussieerd wordt over hoe oud ze is..
Annelove16x schreef:Precies @Kesha1
Maar goed je moet ook niet te jong beginnen met jonge paarden. Als ze nou 10 ofzo is, zou ik het ook afraden..
Maar volgesmij rijdt ze gewoon op de manege. Misschien kan ze niet nog privé les erbij betalen?..
Maar goed je moet ook niet te jong beginnen met jonge paarden. Als ze nou 10 ofzo is, zou ik het ook afraden..
Maar volgesmij rijdt ze gewoon op de manege. Misschien kan ze niet nog privé les erbij betalen?..
nieniet schreef:assileM schreef:Ik denk dat TS er meer aan heeft als we wat nuttige tips geven. Dit zijn voor haar geen leuke reacties om te horen. Ze heeft er natuurlijk niks aan dat er in haar topic gediscussieerd wordt over hoe oud ze is..
Er worden tips gegeven. Neem les. Dat is het enige echte nuttige wat ze kan doen. Niet zelf blijven aankloten want daar schiet je niks mee op
maralyn schreef:Annelove16x schreef:Precies @Kesha1
Als je qua financiën, geen privé les kunt veroorloven, moet je niet eens willen, om een jong dier door te rijden.
Zonder instructie, en ervaring, ben je nergens.
Ik ken zat ruiters, die al 10 jonge paarden hebben doorgereden, maar vaak genoeg toch even extra oog van een andere (geleerde) ruiter erop houden.
Kleine foutjes sluimeren er zo in. En als je eerlijk tegen over je paard bent, wil je dit niet.
Maakt niet uit, of het dier door gereden moet worden of niet.
Les met een eigen of verzorgpaard kan zeker geen kwaad!
kesha1 schreef:Annelove16x schreef:Precies @Kesha1
niet dat ik zeg : iedereen moet met jonge paarden gaan werken ,nu! nee maar iedereen moet ergens toch beginnen ?
en oke ik ben wel rond 11 jarige leeftijd op een groen peerd gestapt, maar ik kende haar als 1 jarige al ik verzorgde haar sinds ik haar kende dus dat vind ik niet heel raar, of niet?
ik heb zoiets als je het paard door en door kent zou ik er met begeleiding geen problemen mee hebben
@nieniet : ik heb op de manege -ben ik weg- ook een bijna 4 jarige paard gereden ook een 5jarige op onderlinge wedstrijden uitgebracht dus wat is het probleem?? het licht er aan op wat voorn manege je zit
maralyn schreef:Annelove16x schreef:Precies @Kesha1
Als je qua financiën, geen privé les kunt veroorloven, moet je niet eens willen, om een jong dier door te rijden.
Zonder instructie, en ervaring, ben je nergens.
Ik ken zat ruiters, die al 10 jonge paarden hebben doorgereden, maar vaak genoeg toch even extra oog van een andere (geleerde) ruiter erop houden.
Kleine foutjes sluimeren er zo in. En als je eerlijk tegen over je paard bent, wil je dit niet.
Maakt niet uit, of het dier door gereden moet worden of niet.
Les met een eigen of verzorgpaard kan zeker geen kwaad!