PaulinBijoux schreef:. De reden dat ik hier tegen het gebruik van hulpteugels ben is omdat ik bang ben dat kinderen het gebruik van hulpteugels normaal gaan vinden. Als dat al zo jong wordt geleerd dan zullen ze later in hun paardrij carrière ook sneller hulpteugels erbij pakken. Daarom zou ik ze liever de oplossing willen leren en niet dat een hulpteugel kan werken.
Dus jij hebt ook nog steeds je zijwieltjes op je fiets?
Want zo kun je dit ook zien; het is niet bedoelt om het paard 'mooi' te laten lopen, het is bedoelt om kinderen leuk en veilig te leren kennismaken met het paard, zodat later de zijwieltjes eraf kunnen als ze eenmaal hebben leren zitten op een paard.
Daisy rein beperkt alleen paard in de beweging als hij echt naar beneden duikt, verder totaal niet. Kind doet dus alles zelf, maar geeft wel net even dat stukje veiligheid en plezier voor een kind. Als je nog niet kunt rijden, is het heel moeilijk om meerdere dingen tegelijk te doen op het paard (herkennen; paard wil eten, dus doorrijden etc). Niet te moeilijk denken, het zijn kinderen
Lol met de knol is het belangrijkste!
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 14-06-14 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt