Kan niet meekomen in de galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Junia

Re: Kan niet meekomen in de galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 10:48

TS je beschrijft het veel dramatischer dan het is hoor, ik vind niet dat je op een beginner lijkt ;)

Maar helemaal soepel gaat het inderdaad niet, en dat komt denk ik inderdaad door de spanning in je lijf (en dan met name je bovenbenen). Ik zou je zeker aanraden hier les in te nemen, want het kan best moeilijk zijn om te veranderen. Ik spande altijd automatisch mijn bovenbenen in galop en om iets af te leren dat je automatisch doet, gaat nog altijd het beste als er iemand op de grond staat die jou ervan bewust maakt dat je het weer doet.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 11:02

Gelukkig maar. Maar voel mijn gevoel voelt het alsof ik een beginner ben omdat iedereen altijd zo mooi en netjes zit :(
Ik ga iig een afspraak maken bij die ruiterfysio :)

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 11:06

Sorry ik ga het toch nog een keer zeggen..

Is het toevallig zo dat je het ene paard ook meer ontspannen kan rijden dan de ander? Dat het ene paard de rug wel los kan laten en de andere niet?

Je kon namelijk wel goed zitten op het hoog opgeleide paard. Moeilijk dressuur oefeningen kunnen niet goed worden uitgevoerd als ze hun rug wegdrukken..

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 11:08

Ja dat klopt! Mijn eigen paard is een stuk moeilijker naar de ontspanning te rijden. Ben daar hard mee aan het werk. Het komt waarschijnlijk omdat je voor dat ruggebruik toch een stukje dressuur gehad moet hebben denk ik :) En dat stukje heb ik dus gewoon nog niet gehad. Die hengst deed alles vanzelf en kende het gewoon. Daarom zat het ook een stuk beter :D

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 11:14

Probeer je eigen paard een aan de hand met een kaptoom te leiden. Heeft bij mijn (jonge) paard erg geholpen als hulpmiddel naar ontspanning. En hoofd laag en rug wegdrukken kan niet

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 11:15

Het grappige is als ik met een kaptoom grondwerk doe en iets druk op haar hoofd geef dat heeft ze gelijk haar hoofd en rug ontspannen. Maar zodra ik ga rijden is haar hoofd weer hoog :(

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 11:20

Ook al volte gelopen aan de kaptoom met het hoofd tussen knie en borst?

Je kan eventueel ook gaan rijden met kaptoom als dat de spanning weghaald.