verkeerde galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lovethokkaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 06:31

(Ik heb er ook niet heel veel verstand van hoor maar dit is wat ik weet) om in de rechtergalop te komen is een beetje naar binnen stelling juist wel goed, want de galop begint immers met het linkerachtebeen en niet met het rechter voorbeen. Dus als het hoofd (niet overdreven veel naruurlijk) naar binnen haalt en op het juiste moment (dus het moment waarop het linker achterbeen wordt opgetilt) een kuitje geeft, heeft het been voldoende ruimte en kracht/verzameling om in de goede galop te komen.
Een galop(alle gangen eigenlijk)begint vanuit de achterhand.

Dit is wat ik heb geleerd ... (Correct me if I'm wrong!)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 07:14

Lovethokkaa schreef:
(Ik heb er ook niet heel veel verstand van hoor maar dit is wat ik weet) om in de rechtergalop te komen is een beetje naar binnen stelling juist wel goed, want de galop begint immers met het linkerachtebeen en niet met het rechter voorbeen. Dus als het hoofd (niet overdreven veel naruurlijk) naar binnen haalt en op het juiste moment (dus het moment waarop het linker achterbeen wordt opgetilt) een kuitje geeft, heeft het been voldoende ruimte en kracht/verzameling om in de goede galop te komen.
Een galop(alle gangen eigenlijk)begint vanuit de achterhand.

Dit is wat ik heb geleerd ... (Correct me if I'm wrong!)

Je hebt gelijk. Het probleem is juist dat er snel te veel of op een verkeerde manier stelling word gevraagd waardoor het paard naar binnen valt op het binnen voorbeen en daardoor verkeerd aangallopeerd

Nies_

Re: verkeerde galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:57

Precies dus dan kun je beter recht houden of zelfs iets contrastelling, omdat de buitenkant er goed aan moet blijven.

Lovethokkaa

Re: verkeerde galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:32

Precies, buitenkant contact, kwam er zo snel even niet op :o
Dat wordt steeds vaker vergeten en het gaat allemaal om dat rechtervoorbeen wat uit moet komen maar de moter zit achter :))