quarter omscholen tot polopaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSogno

Re: quarter omscholen tot polopaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:38

Ik zou dit dus absoluut niet doen. 1 klinkt het te mooi om waar te zijn. Als ze echt potentie zien kunnen ze haar toch ook gewoon kopen? 2. Ik zou mijn paard absoluut geen leven als oplopers toewensen, zou ik niet over m'n hart kunnen verkrijgen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:06

Mary meis wees slim, don't do it. Jou merrie met die bloedlijnen gaat helemaal kapot in de polosport. Voor de polo ben een heel sterk en stoïcijns karakter nodig, en dat zit in jou merrie echt niet in. Die is eerder sensibel en heel werkwillig. Ik heb de vader van jou merrie gekend (en volgens mij hebben wij via PB wel eens contact erover gehad) die lijn gaat de manier waarop zij met hun paarden omgaan echt niet aankunnen.

Daarbij wat de rest je ook al geschreven heeft. Waarom kopen ze haar dan niet direct ipv zon rare constructie aan te gaan. Zo hoog is je prijs niet.

Echt ik zou eerder een paar mooie rijfoto's maken en dr op verschillende Duitse verkoopsites te koop zetten. Of zelfs via Facebook op een aantal Duitse verkooppagina's.

marymary2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 13:06

Als ik het doe dat wil ik idd alles goed op papier hebben. Ik heb uitgebreid met ze gesproken en alles wat daar zou gebeuren is voor hun rekening. Ik ga zondag kijken hoe het eraan toe gaat met de paarden. Want als ik denk dat mijn paard en niet blij van wordt, doe ik het zowiezo niet. Mijn paard vindt het wel heel leuk om lekker te werken. Toen de trainer er op gin rijden, ging ze als een speer en vond het erg leuk. Als hun mijn paard verkopen, krijgen hun ook een percentage natuurlijk. Ze doen het niet voor niks. Hun doel is om de quarters te introduceren in de polosport. Dit doen ze al in Amerika en Argentinie, maar hier niet.
Voorlopig is mijn paard nog niet weg hoor. Ik wil het beste voor haar. En gelukkig wordt er nu nog steeds wat mee gedaan, dus ze staat niet stil.

marymary2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 13:10

troi schreef:
De gemiddelde Argentijnse ruiter gaat wel een stukje anders om met een paard dan de gemiddelde NL ruiter. Op zich niet slecht maar wel een stukje zakelijker, harder en meer 'no-nonsense'. Dat moet je wel aandurven als je je paard min of meer 'uitleent'. Ik zou het alleen aangaan als ik het paard verkocht en niet op de gok.

Deze trainer liet wel een knap stukje rijkunst zien. Reed met 1 hand en gebruikte ook veel neckreining. Veel galopperen en wendingen. Glover vond het fantatisch. Dit soort werk vindt ze echt leuk.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:15

Denk er aub even goed over na, het is wellicht allemaal prachtig gebracht en verwoord, maar mensen hier reageren allemaal niet voor niets dat je het niet moet doen! Je paard is straks per vliegtuig weg richting Amerika/Argentinië en jij staat wellicht te waaien met je A4 met afspraken.. Alles dubbel checken in dit soort gevallen, tuurlijk zitten er ook goeden tussen, maar ook zoveel oplichters die snel geld willen maken. Het is jouw paard, jouw beslissing, maar neem alle waarschuwingen in acht en controleer alles driedubbel of het wel vertrouwde business is.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:19

Maar echt, als ze er iets in zien, waarom kopen ze haar dan niet?
En wat is je eigen invulling van het contract dat opgesteld gaat worden, alle risico's voor hen neem ik aan? Want je zegt voor hun rekening, maar wat als jou paard hen iets aan doet? Of ze breekt uit en er gebeuren dan dingen, jij blijft immers aansprakelijk met betrekking tot haar daden. Ik weet niet hoe het precies werkt, maar zoek dat soort dingen uit!
Alsjeblieft denk hier heel goed over na. Ik ben absoluut geen doemdenker en velen vinden mij naïef, maar zelfs ik zou hier nooit in mee gaan.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:21

marymary2 schreef:
Als ik het doe dat wil ik idd alles goed op papier hebben. Ik heb uitgebreid met ze gesproken en alles wat daar zou gebeuren is voor hun rekening. Ik ga zondag kijken hoe het eraan toe gaat met de paarden. Want als ik denk dat mijn paard en niet blij van wordt, doe ik het zowiezo niet. Mijn paard vindt het wel heel leuk om lekker te werken. Toen de trainer er op gin rijden, ging ze als een speer en vond het erg leuk. Als hun mijn paard verkopen, krijgen hun ook een percentage natuurlijk. Ze doen het niet voor niks. Hun doel is om de quarters te introduceren in de polosport. Dit doen ze al in Amerika en Argentinie, maar hier niet.
Voorlopig is mijn paard nog niet weg hoor. Ik wil het beste voor haar. En gelukkig wordt er nu nog steeds wat mee gedaan, dus ze staat niet stil.

Maar als jouw paard straks weg is en je hebt geen geld niks in handen wat ga je dan doen?
Zelfs al sta je in je recht wilt niet zeggen dat je dit ook daadwerkelijk krijgt he. Een advocaat en een rechtsprocedure opstarten kost een hele hoop geld.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:23

Brrr, mij lijkt het ook niets. Als het echt allemaal zo mooi is, dan maar kopen.

Weet je; ook met een "normale" verkoop weet je nooit zeker waar je paard terecht komt.
Maar neem alle tips goed mee, vooral ook degene van Rina! Is het dan ook die fijne trainer bij wie je paard blijft.....? Dat lijkt mij niet. En dan weet je helemaal niet waar ze terecht komt...

Dan het papierwerk: laat hier alsjeblieft iemand goed naar kijken! Zodat je zelf niets over het hoofd ziet. Wat als jouw paard iemand verwond? Wat als iemand jouw paard verwond? Wordt het een lease constructie? Of een bruikleen constructie? Wanneer krijg jij je geld? Kun je je nog bedenken als je eenmaal dit traject ingaat? Welke minimale prijs voor je paard spreek je af? Heb je een eigendomsbewijs van je paard zodat je nog e.e.a. kan aantonen? Wat als je paard overlijdt? Of verdwijnt?

Ik kan niet in je hart of je portemonnee kijken. Mij persoonlijk lijkt dit geen fijne deal.

Edit: wat me nu te binnen schiet. Je kunt je paard dan misschien net zo goed naar een handelaar brengen. Dan weet je ook niet wat ermee gebeurt, maar je hebt wel je geld. En geen gedoe als er bij de handelaar iets mis gaat. Als er haast bij is ofzo, is dat dan geen optie?

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:29

Ik zou zelf ook nooit voor deze constructie kiezen. Wat als ze na 2 maanden zeggen dat je paard toch niet geschikt is? Dan is je paard niet verkocht, maar heeft wel dingen geleerd die je bij een rijpaard niet wil hebben (en dus moeilijker te verkopen is!). En waarschijnlijk krijg je dan ook nog eens een rekening van ze, want ze hebben wel 2 maanden lang kosten aan je paard gehad.

Een contract opstellen is verstandig, maar bedenk je wel: wat als zij zich niet aan dat contract houden? Gelijk/recht hebben en gelijk/recht kríjgen zijn twee heel verschillende dingen. Wat als er iets gebeurt wat niet in het contract vermeld staat?

Als ze je paard zo graag willen hebben, waarom kopen ze haar dan niet gewoon? Daar zou ik behoorlijk wantrouwig van worden.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:36

Ik zou het er ook niet op wagen.
Klinkt net iets te mooi om waar te zijn.

Ik zou liever tijd en energie insteken om haar particulier te verkopen.

Als ze haar persé willen hebben, dan kopen ze haar maar.
Er zit te veel risico's aan verbonden.

Rina geeft goede tips, ga liever daar mee aan de slag, dan met deze mensen in zee te gaan.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:11

zeker niet zo maar doen.
Als ze jouw paard kopen kunnen ze trainen en eventueel ook verkopen naar hartelust.
dus eerst kopen dan verder
geloof er niets van, klinkt veel te mooi.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:13

marymary2 schreef:
Deze trainer liet wel een knap stukje rijkunst zien. Reed met 1 hand en gebruikte ook veel neckreining. Veel galopperen en wendingen. Glover vond het fantatisch. Dit soort werk vindt ze echt leuk.

Er is gerust een nieuwe eigenaar te vinden die haar dit kan bieden zonder dat je meteen laat omscholen naar Polopony.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:49

En daarbij: dat de trainer fijn kan rijden, maakt niet dat de nieuwe polo-minded-eigenaar dit ook doet....

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:55

mmmm, even een gedachte kronkel.

Ik vind dit aanbod een beetje verdacht, waarom? Omdat dit soort omschool berichten ik wel vaker hoor van mensen die hun paard te koop hebben staan. Omscholen naar polopaard of voltigepaard waardoor het paard ineens heel veel meer waard zou zijn. Het klinkt totaal niet logisch, als het paard echt talent zou hebben, zouden ze het dier zelf voor een prikie willen kopen. Nee, ze doen een aanbod tot omscholen waarbij vanalles mis kan gaan en waarbij je als eigenaar aan het laatste eind trekt. Wie weet wat je terug krijgt? Als je uberhaupt de paard omgeschoold terug krijgt en ze niet ineens met je paard "gratis" vandoor zijn gegaan.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:56

Let echt op dat hoe oprecht ze ook overkomen, ze zitten waarschijnlijk al langer in het vak. Ze weten de do's en don'ts en weten precies wat ze moeten zeggen om iemand zo ver te krijgen.
Vind het vooral apart dat ze je zo persoonlijk hebben benaderd . Was het op een event ofzo okee maar als jij zo bericht krijgt? (tenzij je miss in je advertentie had staan dat ze het ook goed zou doen als polopaard)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:07

Een kennelijk goede ruiter/trainer die zo om werk verlegen zit dat er dit soort aanbiedingen komen :n
TS is particulier met toevallig een quarter te koop, moet wel iets heel speciaals zijn om daar een grote onderneming op af te laten komen. Die laten dat soort werk voor zich doen en gaan bij fokkers en handelsstallen kijken. Er klopt iets niet in dit verhaal waar jij de rekening voor gaat betalen en er is al aangegeven dat jouw paard dit werk mentaal niet aan zal kunnen.

Zoals altijd bij niet standaard gevallen als dit aanbod : eerst geld fysiek op zak (contant dus en controleer de echtheid van de biljetten!) en dan pas paard erf af. Niks in training ergens anders met alle risico's voor jouw! van dien. Want kapot paard is niet te verkopen en waarde zal dan een stuk lager liggen dan die nu is als er al een vergoeding komt.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:28

ik vind dit eerder ruiken naar een gevalletje oplichting, zou veel onderzoek doen mocht je hierin mee willen gaan.
Met mooie praatjes kunnen ze veel bereiken en jij bent straks misschien je paard en je centen kwijt, ik zou het absoluut niet vertrouwen, er staan zoveel paarden te koop waarom is de jouwe dan zo speciaal... ( bedoel dit niet als een belediging voor jou ts)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:33

Iedere handelaar kiest voor hetgene waar hij het meeste brood in ziet.... blijkbaar ziet deze handelaar niet genoeg brood in je paard om deze te kopen en zelf om te scholen. Dat zou genoeg moeten zeggen....

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:36

Angela schreef:
Iedere handelaar kiest voor hetgene waar hij het meeste brood in ziet.... blijkbaar ziet deze handelaar niet genoeg brood in je paard om deze te kopen en zelf om te scholen. Dat zou genoeg moeten zeggen....

+1

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:49

Begrijp ik nou goed dat deze website van een vakantie resort in Argentinie is?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:54

Wat zeggen ze ook al weer? Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is dat het meestal ook.

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:58

Ik zou het ook niet doen. Klinkt naar mijn mening te mooi om waar te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:02

Ik heb al behoorlijk wat quarters verkocht, als ik ook maar het kleinste gerucht had gehoord dat ze als polo-paard veel geld konden opbrengen, dan had ik ze zelf wel naar een dergelijke stal gehad.

Ik vind het maar een onbetrouwbaar verhaal en heb nog nooit zoiets mbt quarters vernomen...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:02

ik vraag me echt af waarom je advies vraagt en dan na alle adviezen, dit al een kans wil geven. Iedereen geeft eerlijk antwoord, maar je gaat er gewoon mee door.

Dit klopt van geen kanten. Je moet het zelf weten, het is jouw paard en blijkbaar wil je haar zo snel mogelijk kwijt. Snap ik best, maar je kan nog beter je vp laten zakken en haar zo leuk verkopen, dan straks OF je paard kwijt zijn OF met een onverkoopbaar paard komen te zitten.

Als je denkt dat je paard nog wat in zijn mars heeft, is een goede westerntrainer ook een optie om haar door te laten rijden. Trainers verkopen goede, gezonde paarden doorgaans best vlot.

marymary2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 12:15

Rumpleteaser schreef:
Brrr, mij lijkt het ook niets. Als het echt allemaal zo mooi is, dan maar kopen.

Weet je; ook met een "normale" verkoop weet je nooit zeker waar je paard terecht komt.
Maar neem alle tips goed mee, vooral ook degene van Rina! Is het dan ook die fijne trainer bij wie je paard blijft.....? Dat lijkt mij niet. En dan weet je helemaal niet waar ze terecht komt...

Dan het papierwerk: laat hier alsjeblieft iemand goed naar kijken! Zodat je zelf niets over het hoofd ziet. Wat als jouw paard iemand verwond? Wat als iemand jouw paard verwond? Wordt het een lease constructie? Of een bruikleen constructie? Wanneer krijg jij je geld? Kun je je nog bedenken als je eenmaal dit traject ingaat? Welke minimale prijs voor je paard spreek je af? Heb je een eigendomsbewijs van je paard zodat je nog e.e.a. kan aantonen? Wat als je paard overlijdt? Of verdwijnt?

Ik kan niet in je hart of je portemonnee kijken. Mij persoonlijk lijkt dit geen fijne deal.

Dat gaf ik bij hun ook aan, dat ik het niet prettig vind dat ik niet weet waar ze terecht komt. De enige reden waarom ik het wel zou doen is als ik van mening ben dat mijn paard er beter van wordt. Glover vindt het werken heel leuk. Vanuit dit oogpunt heb ik de mensen laten komen. Voor mij zitten er idd veel risico's aan.

Edit: wat me nu te binnen schiet. Je kunt je paard dan misschien net zo goed naar een handelaar brengen. Dan weet je ook niet wat ermee gebeurt, maar je hebt wel je geld. En geen gedoe als er bij de handelaar iets mis gaat. Als er haast bij is ofzo, is dat dan geen optie?