Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
troi schreef:De gemiddelde Argentijnse ruiter gaat wel een stukje anders om met een paard dan de gemiddelde NL ruiter. Op zich niet slecht maar wel een stukje zakelijker, harder en meer 'no-nonsense'. Dat moet je wel aandurven als je je paard min of meer 'uitleent'. Ik zou het alleen aangaan als ik het paard verkocht en niet op de gok.
marymary2 schreef:Als ik het doe dat wil ik idd alles goed op papier hebben. Ik heb uitgebreid met ze gesproken en alles wat daar zou gebeuren is voor hun rekening. Ik ga zondag kijken hoe het eraan toe gaat met de paarden. Want als ik denk dat mijn paard en niet blij van wordt, doe ik het zowiezo niet. Mijn paard vindt het wel heel leuk om lekker te werken. Toen de trainer er op gin rijden, ging ze als een speer en vond het erg leuk. Als hun mijn paard verkopen, krijgen hun ook een percentage natuurlijk. Ze doen het niet voor niks. Hun doel is om de quarters te introduceren in de polosport. Dit doen ze al in Amerika en Argentinie, maar hier niet.
Voorlopig is mijn paard nog niet weg hoor. Ik wil het beste voor haar. En gelukkig wordt er nu nog steeds wat mee gedaan, dus ze staat niet stil.

marymary2 schreef:Deze trainer liet wel een knap stukje rijkunst zien. Reed met 1 hand en gebruikte ook veel neckreining. Veel galopperen en wendingen. Glover vond het fantatisch. Dit soort werk vindt ze echt leuk.
Rumpleteaser schreef:Brrr, mij lijkt het ook niets. Als het echt allemaal zo mooi is, dan maar kopen.
Weet je; ook met een "normale" verkoop weet je nooit zeker waar je paard terecht komt.
Maar neem alle tips goed mee, vooral ook degene van Rina! Is het dan ook die fijne trainer bij wie je paard blijft.....? Dat lijkt mij niet. En dan weet je helemaal niet waar ze terecht komt...
Dan het papierwerk: laat hier alsjeblieft iemand goed naar kijken! Zodat je zelf niets over het hoofd ziet. Wat als jouw paard iemand verwond? Wat als iemand jouw paard verwond? Wordt het een lease constructie? Of een bruikleen constructie? Wanneer krijg jij je geld? Kun je je nog bedenken als je eenmaal dit traject ingaat? Welke minimale prijs voor je paard spreek je af? Heb je een eigendomsbewijs van je paard zodat je nog e.e.a. kan aantonen? Wat als je paard overlijdt? Of verdwijnt?
Ik kan niet in je hart of je portemonnee kijken. Mij persoonlijk lijkt dit geen fijne deal.
Dat gaf ik bij hun ook aan, dat ik het niet prettig vind dat ik niet weet waar ze terecht komt. De enige reden waarom ik het wel zou doen is als ik van mening ben dat mijn paard er beter van wordt. Glover vindt het werken heel leuk. Vanuit dit oogpunt heb ik de mensen laten komen. Voor mij zitten er idd veel risico's aan.
Edit: wat me nu te binnen schiet. Je kunt je paard dan misschien net zo goed naar een handelaar brengen. Dan weet je ook niet wat ermee gebeurt, maar je hebt wel je geld. En geen gedoe als er bij de handelaar iets mis gaat. Als er haast bij is ofzo, is dat dan geen optie?