recht richten gaat dat in zijn werk?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Hollander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 12:39

gister is hollander getest en hij heeft ietjes schevebeken maar daar hoort hij geen last van te hebben en met zijn hoeven is nog niks aan de hand.ik moet wel uit kijken want door het scheven lopen kunnen zijn bekken nog schever komen te staan dus ik ga hard opzoek naar een goeie instrecteur!! Haha!

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 12:51

nou gelukkig weet je nu wat het is en veel succes met het zoeken naar een andere instructeur!!! waar woon je eigenlijk?

Hollander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 13:57

thanx..!! ik woon op het moment in venlo (limburg)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:13

Je paard is niet 123 weer recht.

Ik heb er vorig jaar 2 a 3 maanden over gedaan(ja heb ook bij antoine gelesd). veel rijden en veel dubble lijnen werk.
Het ging echt super goed.

Helaas toen geveld door een hernia en sinds 3 weken heb ik de boel weer opgepakt. Paard was wer ontzettend scheef, viel er zowat aan de ene kant er weer af.
Ik rijd nog maar 2 a 3x in de week, longeren ga ik morgen weer eens proberen omdat het eerst niet ging vanwege mijn rug.

Maar ik merk dat mijn paard al weer rechter loopt, ik houd gewoon contakt met beide teugels dan voel ik hem gewoon beter gaan lopen.
Wat ik ook wel doe is naar links, naar rechts naar links naar rechts en dat snel achter elkaar door je beide handen in de richting te brengen.

Verder rijd ik veel buiten en dus rechte lijnen. In het bos gebruik ik de bochten om wat te buigen.
Alleen als ie moe wordt gaat ie dus naar zijn goede kant hangen want dat loopt natuurlijk makkelijker, maar dat is even een kwestie van conditie weer opbouwen.

Hollander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 19:20

weet ik ..maar ik ben alang blij dat het niet door hk komt ofzo.ik heb al gemerkt dat er weinig mensen zijn die rijden op mijn manier en dus ook op die manier les geven. nog ff door zoeken dus

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 10:39

ik heb nu een hele fijne instructrice!!!!!en dat gaat hartstikke goed nu, alleen jammer dat ze nu niet meer zo vaak kan komen, omdat het winter wordt Boos!

MaritRiff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:52

Heee...ik zit daar nu echt heel erg mee.
Ik heb echt het gevoel dat ik mijn pony helemaal verpest. Hij steunt helemaal op de linker
teugel (of ik heb de linkerteugel te strak maar ik kan hem maar niet gelijk houden want dan
gaat mijn pony nog schever lopen) heel veel zeggen dat ik gewoon mijn rechter teugel dus
strakker moet nemen maar dat lukt gewoon maar niet. Misschien heeft die rigpijn ofzo want als ik mijn teugels strakker
wil pakken gaat die helemaal met zijn hoofd omhoog |( Ik weet gewoon echt neit meer wat ik moet doen ;(
HELP ME !

x