bitloos of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:07

Arabesk schreef:
Een goede ruiter heeft geen bit nodig ;-)

Daar ben ik het ook niet mee eens, een bit kan juist een goede ruiter helpen om nog verfijnder te kunnen werken , een beginnende ruiter zou geen bit mogen gebruiken zou ik eerder zeggen en een slechte of harde ruiter ook niet ik vraag me af wat die überhaupt op een paard doen ;)

Dephnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:37

Rijden met een zachte hand lijkt me sowieso altijd nodig. Maar bitloos rijden vind ik wel vriendelijker dan met bit. Mijn paard is erg gevoelig en dus rijd ik altijd bitloos, en dat werkt voor mij en voor het paard prima. Ik merk nauwelijks verschil dan met bit.

merel_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 20:56

suzanne533 schreef:
waarom niet buitenrijden met een neckrope merel_love?

nou ik kan zowieso niet zonder zadel rijden pvm rugproblemen en ze niet de aller braafste is. ik heb wel graag dat ik als er iets is haar kan stoppen.

annaberberxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:55

doen doen doen! ik rijd sinds kort ook bitloos en miin pony reageert er super op, je bitloos hoofdstel heeft andere drukpunten dan een normaal hoofdstel dus kan de pony even nageeflijk lopen, ik heb zelf een pittige tante onder mn kont lopen maar hierop reageert ze erg rustig, proberen kan altijd! als je nog vrafen hebt mag je me altijd pb'n

laraxXxemma

Re: bitloos of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:01

Ik blijf erbij, als het gaat om die rare dingen moet je het niet doen.
denk je echt dat het echt beter is voor je paard (en jou) dan kun je er over nadenken.