Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
zap schreef:Chimene15 schreef:Ik ben ook een keer in volle draf het erf af gereden en zodra ik 10 m later de berm bereikte heb ik haar aangezet tot galop, en ik bleef ook voorwaarts gaan maar ze remde af (hoe veel been ik ook gaf)
En dan gaat ze stilstaan en hoeveel been ik ook geef ze blijft staan en als ik een mep geef steigert ze erg hoog, draait om en racet terug. En als je rijdt, probeert ze ook om te draaien.
Je bent dan imo al veeeel te laat. Been = naar voren!!! Geen reactie? Dan een tik! Hop! Je moet je paard voor zijn. Slim zijn, sneller zijn en uitstralen dat jij nu gaat rijden in plaats van je paard alles te laten bepalen. Geen reactie =gewoon geen optie. Jij wil voorwaarts? Dan ga je!! En ja, dat kun jij ook! Echt hoor! Kwestie van doen!
Op het eind kon ik mijn pony zelfs alleen op stem rijden als ik wilde. Dacht ze terug zei ik: uuhhh en hop gelijk voorwaarts. Hoe je dat bereikt? Consequent!!!! Elke rit weer en niet verslappen!
ikke20 schreef:En als je de eerste meters er gewoon eens naast gaat lopen. En zodra je paard wat ontspant kruip je derop en rij je verder.
Hier ook 1 als ik door poort wil krijg ik echt gevaarlijke rodeo hoe meer been hoe gevaarlijker ze word( klapt dus achterover)
Loop ik het eerste stuk ernaast gaat de rest gewoon goed
zap schreef:Ik denk dat jouw pony jou gewoon helemaal in de tang heeft. Je durft niet in te grijpen en dat heeft je pony dondersgoed door! Mijn pony was echt een hittepetit die ik echt niet op een verkeerd moment een tik moest geven. Maar van die eerste tik buiten (echt niet overdreven hard ofzo) was ze zo overdonderd dat ze ineens met 4 benen op de grond stond met een kop van wtf?? En die tweede tik (ook niet hard, maar ik kreeg immers geen reactie op de eerste) kwam ook zo onverwachts dat ze spontaan in de vooruit schoot (goedzo! Braaf paard!) en ik daarna bleef gassen.
Als jij al met de gedachte lukt niet, ze gaat bokken of werkt niet op het paard stapt, lukt het inderdaad niet.
Maar een goede tik (hoeft niet eens hard) op het goede moment kan heel veel oplossen!
Chimene15 schreef:Ik ga die tip van zap proberen en anders met een zweep erachter, touwtje eraan!
zap schreef:Chimene15 schreef:Ik ga die tip van zap proberen en anders met een zweep erachter, touwtje eraan!
Succes! Doorzetten hoor, want je paardje weet nu precies hoe ze jou moet bespelen. Dus je zal echt even door moeten zetten. Je zal merken dat het vanzelf steeds makkelijk wordt!
Let wel even op dat je op een veilig moment de weg op gaat. Ik reed zo de polder in waar, zeker op zondagochtend, geen kip op de weg was. Dus ik had bij wijze van spreke de hele weg voor mij alleen om aan te klooien!
eldie schreef:Vraag een keer aan je instructrice of ze met je mee gaat. Zij kan zien wat je paard doet en aanwijzingen geven. Dan krijg je ter plekke handvaten van een deskundige.
Kostolany schreef:http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/1619901/krugers-park-aflevering-13-1.htm#.U14-Evl_s3QHIer wordt het probleem behandeld. Misschien heb je er iets aan.