Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Amiigo schreef:Nou dan doe jij t toch zoIk ga liever naar het bos waar die z'n ei kwijt kan en dat die wat meer ziet dan alleen de bordjes van de bak.
Axivoca123 schreef:Wat is een ORS trouwens?
Cassidy schreef:Amiigo schreef:Nou dan doe jij t toch zoIk ga liever naar het bos waar die z'n ei kwijt kan en dat die wat meer ziet dan alleen de bordjes van de bak.
Ik hou het idd liever veilig. Scheelt weer een topic op Bokt, gestart met het probleem dat de pony (soms) op buitenritten niet terug te krijgen is. En ik ga liever op een andere manier dood dan dat ik ik volle galop van een paard af moet springen, of dat ik het risico loop dat het paard voor een auto springt omdat hij zo daas is dat hij geen gevaar ziet (of eens in de zoveel tijd er vandoor moet gaan omdat hij even "stoom af moet blazen").
Jouw lijf, jouw leven.....
Herlinde98 schreef:Dat klopt maar dat vind de pony niet leuk genoeg rennen alleen met t vrouwtje erop.. Vind ie een veel leuker spelletje :p
Cassidy schreef:DianXX schreef:Bij mijn pony werkt de ORS ook niet, tenminste, niet in het bos.
Ze sluit zich dan gewoon volledig af en reageert nergens meer op en rost door bomen en stuiken etc.
Pas als je er vanaf springt stopt ze. Dus mijn oplossing is er af springen.
Dit doet ze overigens alleen als ze alleen in het bos is, ze heeft dit een jaar of 2 geleden 1 keer gedaan, en is nooit weer gestopt.
Ik vraag me af of jij dat snapt wat de ORS eigenlijk is? Wat het niet is, is je paard in volle galop omtrekken, als je dat misschien mocht denken.
Het is het neusje naar je stijgbeugel brengen en tegelijkertijd de achterhand wegzetten, zodat hij geen vaart meer kan maken.
Als hij goed is aangeleerd, en regelmatig wordt bevestigd, werkt hij altijd.
Cassidy schreef:Amiigo schreef:TS hoe is de pony in de omgang? Ben jij daar wel de leider?
Die vraag had ik ook al gesteld, maar ts zwijgt daarover in alle talen
_Zoe schreef:Je kunt ook een thiedeman proberen misschien, dat is een soort kruising tussen een martingaal en slof en als je hem echt niet kunt houden heb je dan toch een stuk meer grip.