BelleTessa schreef:TS, heeft de bitbandage trouwens geholpen?
Nee, helaas ....
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
paardjez schreef:ik had hier bij een vorige pony ook last van, heb toen een zachter bit geprobeerd. dit was een soort kunststof bitje, ziet er een beetje geel uit weet niet precies hoe het heet. maar schudden met het hoofd kan geloof ik ook betekenen dat je pony niet goed aan het been is en je nog geen goede aanleuning, dus geen goede druk op je teugels hebt. dit kan je oefenen door veel wendingen en overgangen te rijden.
PrietPraat schreef:Hoe gaat dit ondertussen?
Mijn paard doet het soms ook, maar zeer zelden in het gewone rijden. Meestal op jumping of cross tijdens het inrijden, dan is het echt wel als stressfactor geloof ik. Soms heeft ze het ook in de binnenpiste of de overdekte paddock als het zo afwisselend bewolkt en zonnig is. Door de schaduwen of de lichtveranderingen doet ze het dan ook, maar dan niet zo fel.
quickie schreef:Allereerst zal ik de achterrug van je paard controleren. Ïndien het paard niet goed ondertreed krijgt het hier last van de rug. Veel van deze paarden die niet dragen met de buik, maar met de rug gaan klapperen met het hoofd. Hier zijn ook filmpjes over te vinden op youtube. Daarnaast is er een mogelijkheid van verwend gedrag, maar zal dit eerst uitsluiten voordat je streng wordt.

safina schreef:Corelli schreef:Een nikkelallergie impliceert dat het aan het bit ligt/lag, maar ze deed het toch bitloos ook?
Lijkt mij ook. Plus: Dan had hij het continu gedaan. Niet alleen bij bepaalde oefeningen.