Reneetjex3 schreef:xGwennn_94 schreef:Ik denk puur gedrag, ik rij zelf vaak ''probleem paarden'' ook voor andere mensen. En 9 van de 10 paarden is het gedrag of het zit tussen hun oren dat het nog steeds ergens zeer doet van een probleem uit het verleden (tand problemen, vast zitten, slecht zadel/bit etc.) Denk dat het puur even er doorheen bijten is.
Ik ga blij zijn als ik zelf terug mag en kan rijden en ze erdoor zetten ... Al moet ik niet te zot gaan doen ik kan heel goed blijven zitten maar als ik er nog een keer afval denk ik dat dat niet goed gaat doen
Daar kan ik me wat bij voorstellen. Wat ook misschien helpt is wat grondwerk doen. Ik was hier zelf nooit echt van tot mijn merrie om de pas omhoog kwam. Ook alles aan laten doen. speciaal zadel laten maken in Engeland ook dat werkte niet. Na wat grondwerk kreeg ze meer vertrouwen deed ze het nog wel eens vaak na een minuut of 10 rijden aantal keer. Tot ik het keer beu was, als aanvoelde dat ze ging vertragen naar achter zitten en flink door rijden niet de kans geven, en ja ze heeft wel wat tikken gehad. Maar wel met resultaat. Ze doet nu alles vlekkeloos.

Zaterdag moet ik op een gewone wedstrijd (want toen ik inschreef liep hij WEL fijn) en zondag de laatste selectie voor het provinciaal kampioenschap van de LRV (waarvoor ik nu eerste sta, maar ik durf er niet eens op, laat staan een proefje rijden) dus ik moet er vandaag wel op maar ik heb vannacht gewoon wakker gelegen van de angst om er weer op te moeten. Vroeger reed ik paarden van anderen erdoor, nu ben ik bang voor mijn eigen paard. Behalve de aangedragen tips in je blog is het een steun voor me te weten dat een goede ervaren amazone als jij er ook mee te kampen heeft gehad.