Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bizzybijtje schreef:In een dressuurzadel valt een stoelzit niet op, als je in een VZH-zadel nog in een stoelzit zit heb je in het dressuurzadel waarschijnlijk ook een (lichte) stoelzit. Iig duidt het er op dat je niet helemaal "goed" zit als je ook niet gewoon op VZH-zadels kan rijden.
Bizzybijtje schreef:In een dressuurzadel valt een stoelzit niet op, als je in een VZH-zadel nog in een stoelzit zit heb je in het dressuurzadel waarschijnlijk ook een (lichte) stoelzit. Iig duidt het er op dat je niet helemaal "goed" zit als je ook niet gewoon op VZH-zadels kan rijden.
aeolusnr1 schreef:Het is leuk zo vragen te stellen.
Er zijn ook reeds heel wat goede antwoorden gegeven.
Je zegt zelf dat je heel wat gaat uitproberen aan de hand van de hier gegeven tips.
Toch zeg je ook dat je les hebt en dat jouw instructie , maar vaag en onvolledige antwoorden geeft ????
Dan is mijn vraag is die instructie echt wel goede instructie ?????
En zelf zo wat gaan uitproberen aan de hand van welliswaar goede tips, tjaaa ik moet je teleur stellen maar dat werkt echt niet.
Zo kan je echt niet leren paardrijden, dat kan enkel met goede instructie.
SuperAssie schreef:Hier is je arm/hand houding in ieder geval al stukken beter, er zit een knik in je ellebogen en je handen zijn van de schoft af. Je benen zijn echter nog steeds niet veel veranderd, welliswaar niet meer zo extreem maar nog steeds stoelzit.
Probeer de tips van bizzybijtje eens, en probeer het ook echt iedere dag te doen, wellicht helpt dat!
aeolusnr1 schreef:ik vat dit helemaal niet verkeerd op ben alleen maar blij dat je het zegt zal je eerlijk vertellen dat mijn instructrice nooit een aanmerking heeft gehad op mijn houding en ook niet met mijn tenen die te ver uitstekenAan je houding moet nog een beetje gesleuteld worden.
Maar vat dit niet negatief op, er zijn ook al goede dingen hoor
Je hoofd zit zedelijk goed, oren boven je schouders, schouders boven je bekken dat is dus prima, maar je zakt een beetje in, groei maak je groter, maak het een fiere houding, denk dat je een prinses bent die de stad komt binnen gereden.
Dan lager loopt het idd fout, voeten zitten echt veel te veel naar voren, de hakken moeten dus onder je bekken zitten, en op de foto zitten die er een pak voor.
Eigenlijk zou je je moeten inbeelden , jij zit op het paard, er komt een tovenaar die tovert zonder verwittiging ineens het paard weg, jij valt in de houding waarin je op dat moment zit recht naar beneden, je zou dan op je voeten neerkomen maar ook in balans moeten blijven, zoals jij nu op de foto zit is het duidelijk je zal dadelijk naar achteren vallen dan, dus niet in balans , niet goed nu dus.
Dit is basis basis houding, iedere instructie zou dit zelfs met een half geopend oog al dadelijk gezien hebben.
nardxash schreef:Zal ik zeker doen zadel is niet van mij. Ik rijd zeker 1x per jaar een wedstrijd meestal in mei voor de rest gewoon normaal. Denk zelf dat ook de fout bij mijn ligt zou het kunnen omdat ik een verkeerde houding heb het paard daardoor wat minder loopt?
amberMelody schreef:Als hij te snel gaat direct terug nemen. De overgang van draf naar galop vaak doen. Zelf rustig gaan doorzitten en dan ook met je billen op het zadel! Voor veel.paarden id iemand die niet goed doorzit ook een trigger om eronderweg te lopen.