PaulinBijoux schreef:Je geeft zelf het antwoord al! Teugels laten voor wat ze zijn en lekker in stap en draf je oefeningen rijden. Probeer in beide gangen te sturen met je zit en loop lange lijnen. Je kan eventueel je buiten teugel er een beetje bij houden als rem.
Hou een goed tempo aan. Als je paard de gang heeft gevonden waar hij lekker in loopt kan je net even iets harder dan dat gaan. Zo hou je het tempo bij jezelf en leer je haar meer op je been te zijn. Doe dit ook in draf. Als ze hierdoor in galop aanspringt (omdat het moeilijk voor haar is haar rug los te laten en je een ruimere gang van haar vraagt is dat heel goed mogelijk) laat je haar even een half rondje galopperen en rij je pas terug wanneer jij dit wil. Daarna weer lekker in draf goed voorwaarts rijden zonder aan de teugels te zitten.
Als je paard eenmaal gaat inbuigen merk je vanzelf dat hij zijn rug gaat loslaten. Dit is het moment dat je de teugels op maat pakt en verder gewoon zo rijdt als je gewend bent. (Dus niet nagevelijk vragen, alleen op maat pakken!) vooral de buitenteugel er goed bij houden, dit is je rem. Als je paard goed loslaat "valt" hij vanzelf in je hand en heb je hem nagevelijk.
Succes!
Dank je voor je reactie!
Ja dit ben ik inderdaad van plan, ik merk ook als ik geen contact heb met de teugels ze automatisch inbuigt, maar zodra ik er weer druk op zet gaat ze weer omhoog..