aeolusnr1 schreef:Als je toch niets wil veranderen waarom stel je dan hier de vraag.
ik vraag alleen hoeveel druk ik op de teugels moet hebben, en dat wil ik zeker veranderen.
Als je altijd doet wat je altijd al deed, dan zul je idd ook steeds hetzelfde behouden.
ik dode net heel veel veranderen, ik heb ook al meer dan 10 instructeurs gehad, en heb nu eindelijk iemand gevonden die ik goed vind.
Met andere woorden je kan je zelf niet verbeteren door hetzelfde te blijven doen en denken.
wie zegt dat ik niet wil veranderen, ik begrijp niet waar je het vandaan haalt'.
Ik ken jouw instructie niet in het echte leven, en idd het is een beetje snel door de bocht ineens te gaan roepen dat jouw instructie niet goed zou zijn, maar als het echt zo is zoals jij het beschrijft, dat jouw instructie zegt , "och tjaaa gewoon een beetje meer druk geven en zo verder rijden, zelfs met de vermelding erbij neem maar een halve kilo tot een kilo druk" nee dit is totaal verkeerde uitleg, dit is niet paardrijden.
zij zal toch wel weten hoe haar paard gereden moet worden? als zij met meer druk rijd als ik vind het het vrij normaal dat ze zegt dat ik met meer druk moet rijden op dat paard. en het ging dus inderdaad beter nu ik meer druk heb!
In principe zou een het ideaal moeten worden, om je paard te sturen met een garen draadje tussen jouw teugel en het bit.
Dit is een ideaal beeld, en is niet bij elk paard en zeker niet bij elke ruiter iets dat haalbaar is, maar je moet zoiets in gedachte houden , in die richting moet jouw denken zijn, in die richting zou er les gegeven moeten worden.
bij andere paarden zegt ze dat ook, en hoef ik niet veel durk te houden, het is dus gewoon alleen in dit geval.
als het niet lukt gewoon wat meer druk is gewoon een verkeerd uitgangspunt.
dat het niet lukt is helemaal niet het geval en dat heb ik ook nergens ook gezegd, waar haal je dat nu weer vandaan?