Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Storm schreef:Kan je instructeur niet eens op je paard rijden? Soms denk je dat het probleem niet bij jezelf ligt, maar onbewust kun je een paard behoorlijk in de weg zitten. Als je paard helemaal is nagekeken en daar alles goed bij lijkt te zijn, zou ik echt eens naar mezelf gaan kijken, ook al zegt je instructeur dat het niet aan jou ligt, het paard kan toch last van je hebben.
Snollygoster schreef:Neen, ik denk ook niet dat hij dit uit koppigheid doet, alhoewel ik goed genoeg weet hoe koppig hij wel niet kan zijn
Mijn DA denkt dat ik te snel ga en dat ik hem niet genoeg de kans geef om alles rustig op te bouwen. Hij moet nu inderdaad spieren gebruiken die hij eerder nooit heeft moeten gebruiken. Ik heb er nooit bij stilgestaan, maar ze zou wel eens gelijk kunnen hebben.
Wanneer ik meer tijd heb om meer te rijden ga ik de pijnstillers eens uittesten, dat zou tenminste moeten aangeven als het iets medisch is of niet.
Joolien schreef:Snollygoster schreef:Neen, ik denk ook niet dat hij dit uit koppigheid doet, alhoewel ik goed genoeg weet hoe koppig hij wel niet kan zijn
Mijn DA denkt dat ik te snel ga en dat ik hem niet genoeg de kans geef om alles rustig op te bouwen. Hij moet nu inderdaad spieren gebruiken die hij eerder nooit heeft moeten gebruiken. Ik heb er nooit bij stilgestaan, maar ze zou wel eens gelijk kunnen hebben.
Wanneer ik meer tijd heb om meer te rijden ga ik de pijnstillers eens uittesten, dat zou tenminste moeten aangeven als het iets medisch is of niet.
Maar ieder gezond paard zou normaal onder de man moeten kunnen galopperen, een beetje moeite ermee hebben mag en kan maar verzet niet imo.
Snollygoster schreef:Hij verzet zich niet tegen de galop, ik krijg hem gewoon niet zo mooi rond gereden als ik stap en draf. De galop is dan ook een moeilijke gang waarbij ze veel kracht nodig hebben als ze rond willen rijden, en met een paard die zijn achterhand nooit correct heeft leren gebruiken is dat nu moeilijk.
Galopperen kan ie echt wel hoor
Gypsy schreef:Ik denk dat je inderdaad te snel wil.
Aan de teugel lopen vraagt kracht vanuit de buikspieren. Galoperen ook. In galop aan de teugel lopen vraagt nog maar kracht!
Dit; http://www.youtube.com/watch?v=p5W2sNzlLBo is een mooie oefening om onbelast de buikspieren te trainen, en vaardigheid te verkrijgen in het kantelen van het bekken. Aangeraden door mijn ostheo en goedgekeurd door mijn da.
Hevonen schreef:Heb je wel eens een ongebroken bit geprobeerd? Mijn paard deed altijd moeilijk met zijn hoofd (schudden etc) als hij een gebroken bit had. Op een ongebroken trens was er geen enkel probleem.