Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nobel01 schreef:eilleen333 schreef:Wat heel goed kan is bijvoorbeeld een vergroeiing in de rug. Dat kan je alleen met Rontgen uitsluiten. Ookal zou het zadel moeten passen, bij kissing spines kan het dier wel degelijk omhoog komen als je erop gaat zitten.
Erg vervelende situatie.
ik begrijp dat het diertje wel braaf is aan de hand? En hoe is dat aan de longe? Zijn er dan tekenen dat het paard een loopje met je dochter probeert te nemen? In theorie kan het ook 'uitproberen' zijn alleen moet ik zeggen dat ik de reactie van het paard daar wel erg heftig voor vind.
En voordat je dan gaat doorpakken terwijl ze eigenlijk pijn heeft....
Aan de longe is het ook een drama, dan vertoont ze vluchtgedrag.
Nobel01 schreef:Elisa2 schreef:Heel simpel, als ze in vrije beweging/longe het gedrag ook vertoond dan zit er duidelijk iets niet goed in haar lijf! kunst is om uit te vinden wat...
Klopt, daar ben ik ook bang voor, dat we het niet kunnen vinden.
Het probleem is dat het ons paard niet is, en wij afhankelijk zijn met wat de eigenaar wil.
Nobel01 schreef:Oei Jolien, dat is balen.
In het begin bokte ze wel eens(lees: in een 20/60 bak het paard zelf de diagonaal op en met 4 benen tegelijk afzetten en haar hoofd tussen haar benen, dan is het een eind.)
Mijn dochter is tot nu toe blijven zitten. maar het bokken vind ik nog niet zo'n probleem, dat kan ze wel uitzitten.
Maar stijgeren heb ik echt een hekel aan en vind ik levensgevaarlijk.
Ze zal haar evenwicht verliezen....moet er niet aan denken
Joolien schreef:Ceriadwen schreef:Ik geef een paard als deze mij gaat bedreigen een forse draai om de oren, dat is namelijk nergens voor nodig.
Oh ja, en wat als deze spierbevangen is? Zoveel pijn in de mond dat hij niet voorwaarts durft?