Ik kan mijn handen maar niet stilhouden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oji

Re: Ik kan mijn handen maar niet stilhouden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 08:56

Ik was een tijd geleden bij een clinic van Piet Raaymakers. Die gaf aan zodra je voelt dat je spanning in je armen hebt, even met je schouders van voor naar achteren rollen zodat je je hele arm vanaf de schouder ontspant. Als je dit eerst even 'droog' oefent kun je dit heel makkelijk doen zonder dat je handen alle kanten opgaan. Zodra je eenmaal dat gevoel van een volledig ontspannen arm te pakken hebt, wordt het een stuk makkelijker en zul je steeds minder vaak hoeven te rollen. Voor mij werkte dit heel goed!

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 09:40

Goeie tip, werkt heel goed! Ook belangrijk om je lichaam er als het ware aan te herinneren dat je schouders geen statisch geheel zijn maar dat ze beweging door kunnen laten, ook als je je schouders stilhoudt. Schouderbladen naar elkaar toe trekken en weer ontspannen werkt ook goed.

Tamarrr96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 10:59

Jullie zijn geweldig! Super bedankt voor alle tips!

Ponylovertjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:00

Ja vroeger kon ik mijn handen ook niet stil houden :p. Eerst heb ik het zadel vastgepakt, en daarna steeds opgebouwd totdat ik het wel goed kon. Daarna had ik probleem met handen stil houden in galop. Tja toen ook eerst maar met het zadel vast geprobeerd en daarna opbouwen enzo. Soms pakte ik de manen vast of ging een beetje in het zadel staan net als met springen (verlichte zit) en ja zo heb ik het dus een beetje opgebouwd. Gezien ik snel leer was dit zo gebeurd weet niet hoe het bij jou zit ;)

oji

Re: Ik kan mijn handen maar niet stilhouden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:03

Maar met alle hulpmiddelen die je gebruikt om vast te pakken, zet je je handen dus juist vast. Voor het ook misschien wel stiller, maar niet beter. Het geheim zit hem juist in het alles vanuit je schouder kunnen loslaten.

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:23

je paard door iemand laten longeren en alleen maar op je zit letten!