hoe leer ik mijn pony springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jumerenik

Re: hoe leer ik mijn pony springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:18

weet niet of de tip al is gegeven, maar kan je pony de sprong wel goed zien? soms zijn paarden te druk met iets anders bezig en zien de sprong niet. kruisjes zijn diudelijker dan stijtjes, die kan je beter zien. heb je geverfde balken. of zijn het meer houten palen. je kan de blaken een duidelijke velle kleur geven, of je kan er iets duidelijk onder zetten.
veel suc^6

gwn_mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 18:46

het zijn knal gele balken hoe zou ik kunnen merken dat hij het niet ziet?

abu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:41

Probeer de aandacht van je pony erbij te houden als je naar de hindernis toe rijdt. Maak veel voltes en houdt hem tussen je benen en je handen. Je mag best een beetje been geven bij de afzet om hem te helpen.

gwn_mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 21:54

abu schreef:
Probeer de aandacht van je pony erbij te houden als je naar de hindernis toe rijdt. Maak veel voltes en houdt hem tussen je benen en je handen. Je mag best een beetje been geven bij de afzet om hem te helpen.
moet ik eerst beginnen met ernaast te springen en omdat ik hem op mijn stem rij moet ik dan bijvoorbeeld voor de hindernis spring zeggen of zoiets