Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en ik wil het dan ook niet! veel overgangen en schijn overgangen maken. goed aan het been.. etc etc. (het is makkelijk om het zo te typen, maar ik weet dat het over het algemeen natuurlijk ontzettend moeilijk is )
, zit heerlijk en geeft vertouwen maar idd ook zonder zadel en Zitlessen ook al geopperd...maar denk dat het nu al wel beeetje erg mentaal zit misschien....babysteps anders..paar passen draf en weer stappen etc...
ingridxxs schreef:De bekken moeten meegebewegen. Tja hoe heb ik het geleerd. Ik had er ook erg moeite mee, je boven lichaam blijft stil en je bekken bewegen mee met het paard. De buik gaat als het ware dan in uit in uit of klein groot klein groot. Als je achterover zit kunnen je bekken nog makkelijker bewegen. Als je het een beetje oefenx komt dat gevoel vanzelf.
Ayasha schreef:Het paard beter over de rug rijden dan je nu doet. Een paard dat over de rug loopt zit over het algemeen ook fijn. (uitzonderingen daar gelaten)
Verder vooral niet achterover gaan hangen zoals hier aan geraden wordt. Juist in balans proberen te blijven zitten. Benen lang, ontspannen, desnoods beginnen met een sukkeldrafje en zo steeds actiever gaan rijden tot je dat ritme ook kan hebben. Doorzitten = ontspanning en het ritme volgen.
SachemLover schreef:Ik kon er ook echt NIETS van. Dan ben ik op mijn verzorgpony zonder zadel gaan rijden, en dit heeft véél geholpen ! Ook helpt het bij mij om men benen echt te strekken en me "zwaar" te maken. Ook meegaan met de bewegingen als dat niet gaat
les nemen.