weigeringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

monica42

Re: weigeringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 18:27

Waar ONDERBOUWstaat weigert ze en ik geef haar vertrouwen

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:28

Blijkbaar niet, want dan stopte ze niet. :)

monica42

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 18:29

little_king schreef:
Volop zweep en benen is ook niet de manier.
Hem met je zit en benen op kunnen sluiten naar je handen toe wel.

Nee ik sla niet
Maar ik geeft dat op een goede manier :)

monica42

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 18:29

little_king schreef:
Blijkbaar niet, want dan stopte ze niet. :)

Ze heeft gewoon schrik
Het ligt niet aan mij want met andere internationale amazones doet ze het ook

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:30

Och Jolien, Je bent nog nooit in de winterlessen geweest.
Daar hebt ge verschillende hindernissen die ge kunt springen.
Maar als jij denkt dat het niet beter na 5 lessen.
Joris geeft super les, je moet hem niet vertellen waar er op verbetert moet worden.
Ik zal je vorderingen wel zien bij de tornooien.

* ik ga me er niet moe inmaken, ik ga niet meer reageren.
Laatst bijgewerkt door Daaphh op 13-01-14 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:31

monica42 schreef:
Daphne
We hebben het gezegd
En het lost niets op
We gaan daar geen geld aan uit geven hoor daar kan ik iets veel beter aan spenderen

Ik ken Joris en zijn manier van lesgeven niet. Maar sta je wel open voor tips? Door je reacties in dit topic krijg ik een beetje het idee dat je nogal overtuigt bent van je eigen kunnen. Dat kan een leerproces ook negatief beïnvloeden. Ik zou iig een instructeur zoeken waar je vertrouwen in hebt en samen met hem bekijken waar het precieze probleem van jou zit.

monica42

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 18:32

Daaphh schreef:
Joris geeft super les, je moet hem niet vertellen waar er op verbetert moet worden.

We gaan niet meer op lrv
Nu toch niet
En ik hoef van Joris niet te weten hij rijd niet internationaal :o

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:32

capopjekop schreef:
monica42 schreef:
Daphne
We hebben het gezegd
En het lost niets op
We gaan daar geen geld aan uit geven hoor daar kan ik iets veel beter aan spenderen

Ik ken Joris en zijn manier van lesgeven niet. Maar sta je wel open voor tips? Door je reacties in dit topic krijg ik een beetje het idee dat je nogal overtuigt bent van je eigen kunnen. Dat kan een leerproces ook negatief beïnvloeden. Ik zou iig een instructeur zoeken waar je vertrouwen in hebt en samen met hem bekijken waar het precieze probleem van jou zit.

Je slaat nagel in de kop. Ik vind persoonlijk dat ze niet open staat voor tips. En hierbij heb ik het laatste gezegd.

monica42

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 18:33

capopjekop schreef:
monica42 schreef:
Daphne
We hebben het gezegd
En het lost niets op

Ik sta heel open voor tips
Maar het moeten ook echte oplossingen zijn en dat is niet het geval :)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:38

Als je het zo goed zelf weet waarom ben ja niet elke keer foutloos dan?

Dan train je op zijn angst en klaar.

xshansb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:41

ik wil niet gemeen doen, maar iedereen in dit topic wil je helpen. dus probeer de dingen aan te nemen.
het klinkt mij ook erg in de oren alsof je spanning hebt als je op internationaal concour bent, je zal hiermee ook echt niet de enige zijn. maar er hoeft soms maar iets in je lichaamstaal te veranderen en dan vertrouwt je paard het niet dus stopt hij, hiermee zeg ik heus niet dat je slecht rijdt ofzo hoor, ik weet dat niet dus geef daar geen mening over.

de oplossing die ik hier voor zou kunnen bedenken is alleen maar oefenen, en juist veel op internationaal concour gaan als het daar fout gaat, oefening baart kunst.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:54

Volgens mij ben jij een beetje een over het paard getilde ponyamazone, overtuigd van eigen kunnen.
Ik vind je echt ontzettend betweterig en arrogant overkomen, paard springt niet op wedstrijd, ik had bijna het internationale jumping gewonnen, ikke, ikke, ikke. je lesgever deugt niet meer want hij rijd niet internationaal, blablabla. Weet je wat jij eens zou moeten doen, weer bij de basis beginnen en eens zorgen dat je zonder zweep en sporen een oefenparcours kunt springen. Als dat paard zoveel ervaring heeft en hij doet het niet bij jou dan ligt het maar aan één persoon en dat ben je zelf.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:55

monica42 schreef:
Daaphh schreef:

We gaan niet meer op lrv
Nu toch niet
En ik hoef van Joris niet te weten hij rijd niet internationaal :o

Joris is 2 x 3de geweest op het BK en hij heeft heel veel landenwedstrijden gereden. Denk zeker dat je er nog veel van kunt leren als je naar zijn tips zou luisteren. Niet oordelen voor je het 100% weet.

Hier kun je het lezen, moest je mij niet geloven.
http://www.standaard.be/cnt/dst04092000_072

En hij heeft op de wereldranglijst gestaan
http://www.hbvl.be/Archief/guid/ruiters ... 04bee82dd3

Dus dat Joris geen goede ruiter is kan je al niet meer zeggen.

http://www.hbvl.be/Archief/guid/philipp ... 08c772a0e7

monica42

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 19:08

bigone schreef:
Volgens mij ben jij een beetje een over het paard getilde ponyamazone, overtuigd van eigen kunnen.
Ik vind je echt ontzettend betweterig en arrogant overkomen, paard springt niet op wedstrijd, ik had bijna het internationale jumping gewonnen, ikke, ikke, ikke. je lesgever deugt niet meer want hij rijd niet internationaal, blablabla. Weet je wat jij eens zou moeten doen, weer bij de basis beginnen en eens zorgen dat je zonder zweep en sporen een oefenparcours kunt springen. Als dat paard zoveel ervaring heeft en hij doet het niet bij jou dan ligt het maar aan één persoon en dat ben je zelf.

Ik rijd geen pony
En jullie kennen haar niet
En veel mensen weten dat het niet aan mij ligt.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:11

Had tijdens het lezen niet door dat Joris Joris Meulemans is.

Soms klikt het niet tussen instructeur en leerling maar zeggen dat deze man niet weet waar hij het over heeft en beweren dat je van hem niets meer kunt leren omdat hij niet internationaal zou rijden vind ik wel heel verbazingwekkend. Je wil toch niet serieus suggereren dat jij hoger rijdt dan hem?

Ik denk dat je inderdaad terug moet naar de basis. Niet hoog gaan springen maar er voor zorgen dat er vertrouwen komt bij het springen van lagere hindernissen. Daarna kan je weer de hoogte in maar hoogte train je niet veel thuis, dat heeft geen meerwaarde.

monica42

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 19:14

Percy schreef:

Soms klikt het niet tussen instructeur en leerling maar zeggen dat deze man niet weet waar hij het over heeft en beweren dat je van hem niets meer kunt leren omdat hij niet internationaal zou rijden vind ik wel heel verbazingwekkend. Je wil toch niet serieus suggereren dat jij hoger rijdt dan hem?

Ik denk dat je inderdaad terug moet naar de basis. Niet hoog gaan springen maar er voor zorgen dat er vertrouwen komt bij het springen van lagere hindernissen. Daarna kan je weer de hoogte in maar hoogte train je niet veel thuis, dat heeft geen meerwaarde.

Het heeft niets mee te maken of het klikt tussen joris en mij
Hij weet gewoon geen oplossingen en daar geef ik geen geld aan
Ik train ook niet al te hoog :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:17

monica42 schreef:
bigone schreef:
Op welke hoogte spring je en hoeveel ervaring heb je zelf??

Ik rijd al mijn hele leven en ik heb al met haar 1.30 gesprongen :D

Waarom staat er in je profiel dan dat je 5,5 jaar rijdt? Spreekt dat elkaar niet tegen...?

1 hindernis van 1.30 m is leuk, maar dat is niet een heel parcours. Terug naar de basis, werk aan het vertrouwen tussen jou en je paard, maar wees wel consequent en doortastend. Zoek oefenparcoursen in de omgeving op, en als je niet met je instructeur overweg kan, zoek je een nieuwe. Zo vanaf een schermpje op een forum gaat eht in ieder geval niet werken...

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:18

Als je paard weigert als er ONDERBOUW staat, moet je veel verschillende soorten LAGE hindernissen oefenen. Als je dat lukt, lukt het met een balk erbovenop ook. Springen gaat niet om de hoogte, dat is gewoon een kunstje wat lukt als de basis erin zit. Springen gaat om de techniek. Als je aan iemand vraagt ''hoeveel ervaring heb je met springen?'' en diegene antwoordt ''ik spring 1.30'' weet je dus nog helemaal niks. De hoogte zegt namelijk echt helemaal niks over de techniek.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:18

Joris helpt zo goed als hij kan maar omdat jij niet wil luisteren zal er geen verbetering komen

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:21

44Myrthe44 schreef:
Als je paard weigert als er ONDERBOUW staat, moet je veel verschillende soorten LAGE hindernissen oefenen. Als je dat lukt, lukt het met een balk erbovenop ook. Springen gaat niet om de hoogte, dat is gewoon een kunstje wat lukt als de basis erin zit. Springen gaat om de techniek. Als je aan iemand vraagt ''hoeveel ervaring heb je met springen?'' en diegene antwoordt ''ik spring 1.30'' weet je dus nog helemaal niks. De hoogte zegt namelijk echt helemaal niks over de techniek.

mee eens!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:27

Maak anders eens een filmpje dan kunnen mensen die er verstand van hebben wel goed advies geven, welke jumping was jij gisteren gestart?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:29

Je hoeft niet eens internationaal gesprongen te hebben om goed les te kunnen geven. Mijn instructeur heeft voor zover ik weet niet niet mega hoog gereden, maar hij wist heel veel van paarden en hoe je ze het beste kon trainen. Het belangrijkste was dat hij mij en mijn pony zelfvertrouwen gaf. Met hem in de buurt sprongen we alles. Kijk mss klikt het niet tussen jou en Joris. Prima. Maar zoek dan een andere instructeur waar je wel vertrouwen in hebt. Kijk samen met hem waar het aan ligt en los het op.

En idd, een paar hoge hindernissen springen is een heel ander verhaal dan een heel parcours springen. Daar komt iets meer bij kijken dan over een bepaalde hoogte komen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:08

monica42 schreef:
Percy schreef:

Het heeft niets mee te maken of het klikt tussen joris en mij
Hij weet gewoon geen oplossingen en daar geef ik geen geld aan
Ik train ook niet al te hoog :)

Met alle respect maar ja kan geen kant er klare oplossingen verwachten van een instructeur. Een instructeur kan meekijken en meedenken en samen met de ruiter naar een oplossing zoeken en toe werken maar de instructeur die zo maar even de oplossing kan geven bestaat niet. Zou bijna zeggen helaas.

Je kan van een instructeur niet verwachten dat hij/zij je problemen oplost, zo werkt het niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:39

Maat ts, je hebt volgens je eigen zeggen een internationaal olympisch eventing paard onder je kont en die kun je niet over een gesloten hindernis krijgen, dan moet je je toch eens afvragen waar je mee bezig bent.
Misschien kun je bij Karin gaan lessen??? Anders kunnen de eigenaren haar altijd nog als fokmerrie inzetten zoals ook eerst de bedoeling was.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:06

Imo kom je erg naïef over, als jij het allemaal zo goed weet waarom heb je dan uberhaupt nog les?

Een instructeur is er niet om in 1x jouw probleem op te lossen, daar gaat tijd overheen. Een paard kan toch ook niet binnen 1 dag een parcour van 1.30 springen of wel soms?
Wat ik uit de reacties begrijp heb je misschien 5 keer les gehad van de zogehete Joris, ik ken de beste man verder niet. Maar als er op de club geen materiaal is waar jouw paard "bang" voor is, zoals jij zegt, vraag dan eens of je niet een keer thuis kan trainen of op een andere locatie.
Je trapt hem nu wel de grond in door te zeggen dat hij het probleem niet aan pakt, maar dat gaat ook lekker als er niet het juiste materiaal aanwezig is.

Ik denk vooral dat je eerst naar jezelf moet kijken, imo heb je nu de verkeerde houding en zal je je meer moeten gaan open stellen voor commentaar (of de zogehete feedback) en daadwerkelijk ook iets doen met het commentaar.