Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Op 2001-09-04 14:44, schreef Kitty:
Je ziet het vooral bij handelsstallen. Op driejarige leeftijd wordt het paard 'even' beleerd en als jong, beleerd paard verkocht.
Tijd is geld is het motto van veel handelaren.
Als je een driejarige hebt, kun je toch wel nog even die extra maanden je geduld bewaren? Begin alvast met een aantal basisdingen zoals af en toe eens longeren en de omgang met de mens en wacht nog even met beleren totdat hij er aan toe is!
Citaat:Op 2001-09-05 17:30, schreef [***]:
ik weet ook wel hoe je met jonge paarden moet omgaan dit is niet de eerste die ik heb bereden ik heb er vorig jaar een van 4 beleerd (was wel veeeel moeilijker die was helemaal in zijn pubertijd ) gelukkig was het geen hengst maar een ruintje van 1.55 m dus maar daar heb ik 4 weken op gezeten en toen kon hij pas de A lopen kun je nagaan wat en verschil maar nu loopt ie de M .
kijk ik snap ook wel dat je met een paard die 3.5 jaar is niet gelijk de l mag rijden maar ik vind dat je best wel een paard in 2 weken kan inrijden toch? ja klinkt stom maar ieder paard is weer anders zullen jullie het vast wel met me eens zijn toch??![]()
![]()
![]()