Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ohjajoh6 schreef:@vankje; ik heb geen enkel probleem aan de hand; is het net een puppy zo braaf.
En als je paard, doelbewust (want doet dit dus nooit op auto - en sloot loze wegen, hoe uitgekookt zijn ze dan) achteruit de sloot in loopt, laat ik haar persoonlijk liever effe hoofdpijn hebben van de gedwongen halve draai, als dat ze haar laatste spuit kan krijgen vanwege gebroken benen... maar hee, wie ben ik...
Mandy_89 schreef:.
pien_2010@ de sloot is toch wel een meter diep en ligt droog, en daarachter zit prikkeldraad. Ben bang achterover te slaan als hij er achterwaarts aan in loopt. Wil geen risico's nemen.
als ik alleen met hem gaat rijden gaat hij altijd in het begin stoppen of achteruit lopen totdat je bijna in de sloot ligt en dan toch maar moet afstappen
en als ik naast hem loopt loopt hij gewoon goed
en ik ga meestal weer op hem rijden als zijn wei uit het zicht is en dan loopt hij prima
misschien vinden paarden het niet leuk in het begin als ze van stal af moeten?
. Dan loop je maar lekker achteruit. Omdraaien of omhoog proberen komen straf ik af. Zodra hij dat probeert stuur ik hem terug, bij omhoog proberen komen trek ik hem om voor hij de kans krijgt.
.Mandy_89 schreef:Mijn pony is ook een klever, als ik alleen in de bak rijd met hem dan let hij op mij, maar zodra er een ander bij in de bak gaat (bak is 60x40 dus heel ruim) dan trekt hij erg richting dat andere paard.
Laatst was ik net in galop in de volte, toen de ander ineens de bak uitging, en ik had dat net iets later in de gaten dan mijn paard. En toen ging hij ineens over in rengalop zo richting uitgang, kon op tijd herstellen door hem weer in de volte te zetten. Maar hij wou daarna alleen nog maar de bak uit. Ook als hij op de wasplaats staat en hij hoort buiten een paard lopen die de weide uitgehaald is dan wordt hij helemaal gek en gaat lopen hinniken.
Denk dat dat ook het hele probleem is bij hem..
Hilli schreef:Mijn merrie wilde na een verhuizing ook niet meteen mee op buitenrit. Ik ben er toen naast gaan lopen tot net voorbij het moeilijke punt en klom er dan op. Ging dat een paar keer goed, dan steeg ik 50 m eerder op. Ging het niet goed, dan liep ik nog wat verder. Dat kostte wat tijd, maar sindsdien kan ik gewoon op het erf opstappen en inmiddels zelfs het erf voorbij rijden zonder haperingen.
Kan je niet iemand in de buurt vinden die je mee kan nemen in een 2-paards?