Stiegerend paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lukalisaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:12

cheyenne410 schreef:
lukalisaaax schreef:
Mijn bijrijdpaard heeft dat ook een tijdje gedaan, als ze iets spannend vond of in een slechte bui was. Wat bij haar hielp, was even een hand tussen haar oren leggen. (Lijkt raar maar het werkte bij haar super) Zo dacht ze dat ze dan niet omhoog kon omdat er iets boven haar zat dat ze anders haar hoofd zou stoten. Geen idee of het bij jou paard ook lukt, misschien kan je het proberen

ja klopt ik heb ook wel eens gehoor dat je dan een ei moet stukslaan op ze hoofd tussen zijn oren maar de vorige egenares vertelde dat dit niet hielp :P

Waarom met een ei? Bah haha. Bij mijne heeft het wel geholpen maar dit verschilt natuurlijk per paard

cheyenne410

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 19:16

ja klopt ik heb ook wel eens gehoor dat je dan een ei moet stukslaan op ze hoofd tussen zijn oren maar de vorige egenares vertelde dat dit niet hielp :P[/quote]
Waarom met een ei? Bah haha. Bij mijne heeft het wel geholpen maar dit verschilt natuurlijk per paard[/quote]

met een ei geld hetzelfde dan denkt hij dat ze hoofd bloed

cheyenne410

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 19:17

essie_blue schreef:
Ja dat soort dingen zijn alleen gebruikelijk als je zeker weet dat het geen pijn is, maar gewoon ingeslopen rotstreken..

Kan je dat filmpje hier laten zien? Wellicht zien wij er wat aan. Kan natuurlijk ook een rijtechnisch probleem zijn.

ik ga kijken of ik het filmpje kan plaatsen

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:18

Hoe oud is hij,?
hoelang onder het zadel?
heeft hij misschien last van zijn hoeven of rug?
een paard dat zoveel in opstand komt moet dan toch wel haast last hebben ergens van
succes

cheyenne410

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 19:30

Luca03

Re: Stiegerend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:37

slaat ze nou dat paard op zijn/haar hoofd met een zweep???

cheyenne410

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 19:38

Luca03 schreef:

nu je het zegt heb nooit echt goed naar het filmpje gekeken !! maar ik rij zelf niet met zweep hou daar niet van.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:45

cheyenne410 schreef:
Luca03 schreef:

nu je het zegt heb nooit echt goed naar het filmpje gekeken !! maar ik rij zelf niet met zweep hou daar niet van.

Ik zou je vriendin even uithoren over wat ze deed als de pony steigerde, hoe en wanneer de pony deed.

edit: als ik die pony was zou ik eerlijk gezegd ook steigeren,

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:46

Ik mag hopen dat jij iets liever tegen dat paard bent. Zag er niet echt fijn uit voor het paard.

Shariell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:48

is het niet iets dat hem dwarszit? bit? niet goedliggend zadel? of miss gebits problemen?

cheyenne410

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 19:48

jaa zei viel er vaak af en ging er dan niet meer op. en toen ik erop zat en het gebeurde zei ze ook dat ik een tik moest geven maar ik deed dat niet

loveyou174

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:50

zo als ts al een paar keer heeft gezegd is hij al een paar keer na gekeken ik ken dit paard en hij doet dit niet uit pijn maar meer soort van puberteit hoe kan ik je het snelste eraf krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:51

Ik ken deze pony wel en de eigenaresse ook. Ik denk dat je hier heel veel rust voor moet vinden met deze pony. Sowieso laten nakijken in zijn lijf want ik weet dat hij toen ook altijd te sloom was en niet lekker liep. Rugproblemen zouden niet uitgesloten zijn wat mij betreft.
Ik ben er zelf ook wel eens op gestapt omdat deze pony het na een tijdje echt vanwege alles ging doen, dus ook als misbruik ging zien. Maar dan nog blijf ik erbij dat hij niet helemaal goed in het lijf is.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:52

Maar nu jullie zeggen dat jullie de pony kennen, hebben jullie dan ook gezien dat ze op het hoofd sloeg?

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:53

Bah wat smerig, om te zien dat ze de pony slaat in zijn gezicht ongeloofelijk naar!!

Laat hem goed nakijken door iemand, en neem goede prive les.. misschien even grondwerk met de pony doen
even helemaal opnieuw beginnen .. misschien even opnieuw de basis...
en toch maar goed kijken naar zijn rug

succes +:)+

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:54

Als ik het filmpje zie dan vind ik het niet zo gek dat de pony zo gaat doen. Het is een erg kort filmpje maar erg prettig ziet het er niet uit al voor dat het paard steigert.
Maar heb je les met het paard. Instructeur zou je daarbij wel moeten kunnen helpen. Als het paard dit al een hele poos doet is het lastig om het goed uit te krijgen en is het tijd dat het een goed gebeurt en je daar dus hulp bij krijgt van iemand die weet hoe het moet. Als er telkens op deze manier mee omgegaan word is het helemaal sneu voor het paard. Zoek dus iemand die daarbij helpt en ga niet zelf liggen prullen.
Echt tijd om het eens echt goed te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:55

loveyou174 schreef:
zo als ts al een paar keer heeft gezegd is hij al een paar keer na gekeken ik ken dit paard en hij doet dit niet uit pijn maar meer soort van puberteit hoe kan ik je het snelste eraf krijgen.

De pony is sowieso nooit goed ingereden en snapt er weinig van, dat sowieso en ik denk dat het zaak is om de pony stapje voor stapje weer op te pakken. Maar toch denk ik dat deze pony lichamelijk ook wat mankeert.

loveyou174

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:55

nee heb ik niet gezien.
Maar zijn rug ik nagekeken door een Chiropractor.
En aan de longé en aan de hand is het een heel ander dier als onder het zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:56

loveyou174 schreef:
nee heb ik niet gezien.
Maar zijn rug ik nagekeken door een Chiropractor.
En aan de longé en aan de hand is het een heel ander dier als onder het zadel.

Een chiropractor is nog steeds geen da. Ik praat dan over kissing spines of iets dergelijks. Ik denk dat het een combi is van het niet snappen en pijn. Ik moest er even langer over nadenken maar er komt steeds meer boven drijven.

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:59

loveyou174 schreef:

Sorry, maar dit vind ik niet de meets snuggere opmerking. Als het een soort van puberteit zou zijn, dan zou het paard niet zo aan het steigeren en bokken zijn. Meestal geven ze dan gewoon een bokje of gaan ze even de lucht in, maar op die manier niet.

Als het dier onder het zadel heel nders is dan aan de longe, zou er toch eens gedacht moeten worden aan iets wat er mis is met het zadel. Misschien komt dit op rechte stukken niet tot uiting, maar is de combinatie van druk van de ruiter op het zadel en een bocht maken verkeerd.,

cheyenne410

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 19:59

ik denk eerlijk gezecht dat het geen pijn is want ik heb vaak op hem gereden alleen na die ene keer dat de vorige eigenaar eraf was gevallen en ik erop stapte heeft hij gesteigert verder is het nog nooit gebeurt bij mij ik heb ook wel is op hem gezeten toen ik over de weg ging en toen was er ook niks aan de hand

cheyenne410

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 20:00

uiteraard zal ik hem nog een keer na laten kijken in ze rug

loveyou174

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:02

Natsuki schreef:
loveyou174 schreef:

Sorry, maar dit vind ik niet de meets snuggere opmerking. Als het een soort van puberteit zou zijn, dan zou het paard niet zo aan het steigeren en bokken zijn. Meestal geven ze dan gewoon een bokje of gaan ze even de lucht in, maar op die manier niet.

Als het dier onder het zadel heel nders is dan aan de longe, zou er toch eens gedacht moeten worden aan iets wat er mis is met het zadel. Misschien komt dit op rechte stukken niet tot uiting, maar is de combinatie van druk van de ruiter op het zadel en een bocht maken verkeerd.,

sorry hoor maar ik beschrijf alleen hoe het eruit zag.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:38

Is hij volledig medisch nagekeken of alleen zijn rug? Zijn rug kan in orde zijn, maar kan ergens anders totaal verkeerd zitten. Wij hadden ook een paard op stal staan die dit deed, rug was in orde, maar er zaten pezen of spieren in zijn achterhand in de knel waardoor de enige weg om de pijn te ontvluchten omhoog was.. Zou hem toch maar helemaal goed laten controleren, want zou maar zo kunnen dat bij hem het ook op een andere plek zit waar je in eerste instantie niet aan zou denken..

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:36

Nou zijn vorige eigenaresse lijkt op dat filmpje ook als een natte krant te rijden, maarja, heb maar 13 seconden gezien. Vind het triest er uit zien, pony lijkt pijn te hebben of het in ieder geval echt niet te snappen.
Ben normaal echt geen softie en ik ben snel klaar met paarden die echt vervelend doen. Maar dit paard doet dit niet zonder reden.. Steigeren is in mijn ogen ook echt iets wat een paard onder het zadel doet bij echte onmacht. Waar een paard van schrik nog wel eens kan omdraaien en kan bokken, is in mijn ogen steigeren echt iets wat helemaal verkeerd is.

Ik zou dit paard helemaal laten controleren en een tijdje op de wei zetten TS :) Zo gun je hem wat rust in zijn hoofd, wel lekker tutten en doen of eventueel wat stapritjes maken. Zal lekker weer bij het begin beginnen, laat hetgeen waarvan hij nu in de error schiet even lekker zitten, maar ga dingen doen wat hij mentaal aan kan. Dit moet je echter pas doen als hij gezond is verklaard. Succes!!