Duiveltjes toch altijd :p Ik wou ook heel graag een eigenpaard zodat je een band op kunt bouwen en weet wat je kan verwachten omdat je het paard dan ook beter kent.
@boedjang Ohja dat kan ik inderdaad wel eens doen! Ik moet sowieso nog even wachten tot ik in belgie mijn spullen heb opghaalt bij mijn moeder (woon nu bij vader) Heb geen rijbroek niks hier
Mijn eerste galopsprongen heb ik gemaakt op een paard dat achter een ander stabiel paard aan mocht galopperen. Zo kun je eerst gewend raken aan de beweging, en vanuit daar ook het gevoel voor de hulp ontwikkelen (die uiteraard ook goed uitgelegd was, maar soms werkt voelen beter als horen). Dat begon met enkele sprongen, zodat de vaart er niet echt in komt. Dat geeft vertrouwen, en vanuit daar is er opgebouwd naar meer.
Ook zie ik wel dat het aan de longe wordt aangeleerd. De longeur zorgt dat het paard blijft door galopperen, en op de cirkel blijft. Zo hoef je alleen nog maar te voelen, en dat maakt het een stuk gemakkelijker als wanneer je moet voelen, sturen en tempo moet bewaren.
Nebuko
Geplaatst: 18-11-13 21:26
Ik zou inderdaad eerst hulp vragen in het leren doorzitten in draf, dat is nl vaak het moeilijkste deel van het naar galop gaan. Als je teveel hobbelt snapt het paard ook niet wat je wilt, uit ervaring. Dit kan inderdaad eerst lekker aan de longe, hoef je je alleen maar te richten op het zitten en zo naar de galop toe te werken. Een paard wat goed aan de longe is getraind kan ws ook gewoon zonder jou hulpen nog wel in galop gebracht en gehouden worden, zodat je daarna dus daar je balans weer in kunt vinden.
aeolusnr1
Geplaatst: 18-11-13 21:36
Het is zeer zeker een goed idéé heel goed kenbaar te maken bij jouw nieuwe instructie, dat je echt angst hebt, en dat je er ook graag wil aan werken om dit dus in orde te krijgen. Vertel ook van je ervaringen op de andere manége en dat de instructie er daar eigenlijk niet echt aandacht aan gaf, en dat je er dus met tegenzin naar de les ging. Maar bedenk binnen jezelf wel, wil je echt wel leren paardrijden ????? Paardrijden is in feite een gevaarlijke sport, als je echt geen enkel risico wil nemen, tjaaa dan is paardrijden niet de juiste sport voor jou. Een beetje lef, durf , en doorzettingsvermogen heb je echt wel nodig als je echt wil leren paardrijden.
Allemaal heel erg bedankt! Ik hoop dat het een beetje minder word en ga beginnen met een instructrice te zoeken die me begrijpt c: Ik hou jullie op de hoogte