Gypsy schreef:Dat kan zeker, maar als ik zo lees in de post van TS, moeten deze twee gewoon onder begeleiding van een goed lesgeefmens in de bak aan de slag. Eerst maar eens een correcte volte kunnen rijden, wat overgangen.
Een kleuter stuur je ook niet meteen naar het vwo, die gaat eerst naar de kleuterschool. Dus rustig in de bak beginnen met het leggen van een basis. Zijn de oefeningen bevestigd, ja dan kun je ze inderdaad ook buiten vragen.
Maar als ik een paard te rijden krijg wat bv zo stijf als een plank is en blijkbaar nog nooit van stelling of buiging gehoord heeft, dan begin ik lekker in de bak hoor. Veel prettiger werken, hoeft absoluut niet saai te zijn, dat ligt meer aan de ruiter.
Ik reageerde op jouw post over het feit dat jij alleen polderwegen hebt.
Ik heb verder geen idee over het niveau van TS en wat zij wel en niet aankan. Zij geeft alleen aan dat het paard het niet fijn vindt in de bak.
Ben het met je eens wat je zegt over de ruiter. Voor mij persoonlijk hangt het ook af van het paard. Het ene paard zal ik buiten langs de weg gaan werken en het andere paard niet. Ik zeg niet dat het saai is om in de bak te werken, want ik ben een echte dressuurruiter. Maar als je het zelf niet fijn vindt om in een bak te werken, dan kan dressuurtraining prima langs de weg. Je moet natuurlijk wel weten wat je doet..... Maar dat is in de bak ook zo.