Paard houd niet van regen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:22

Die van mij houdt ook niet van regen, maar ik ook niet :P Daarom rij (of longeer) ik met regen ook niet :Y)

jjustangela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:53

NoreenJulia schreef:
Niks, gewoon pech voor je paard.

Beetje kort door de bocht vind je niet? wij zijn immers de gene die willen dat dat paard rondjes moet lopen.
Gelukkig heb ik beschikking tot een binnenbak:) hou er zelf ook niet van om in de regen te lopen.

PBA_

Re: Paard houd niet van regen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:12

Een paard is geen mens. Paarden kunnen prima tegen regen. Ze worden teveel als mensen behandeld naar mijn mening. Hoe kan het dan dat de paarden welke de hele dag buiten staan het geen probleem vinden. Of ze nu een schuilstal hebben of niet. De paarden hier schuilen alleen maar vanwege de vliegjes rond de schemering. Paard schuilde vroeger al tijd voor de regen bij mij om maar geen nat hoofd te krijgen, nu is dat toch heel anders. Bij hele hevige regengaat uiteraard de kont in de wind bij vrijheid. Tijdens rijden geen probleem mee. Maar ik ben alleen in het bos te vinden met rijden.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:13

PBA_ schreef:
Een paard is geen mens. Paarden kunnen prima tegen regen. Ze worden teveel als mensen behandeld naar mijn mening. Hoe kan het dan dat de paarden welke de hele dag buiten staan het geen probleem vinden. Of ze nu een schuilstal hebben of niet. De paarden hier schuilen alleen maar vanwege de vliegjes rond de schemering. Paard schuilde vroeger al tijd voor de regen bij mij om maar geen nat hoofd te krijgen, nu is dat toch heel anders. Bij hele hevige regengaat uiteraard de kont in de wind bij vrijheid. Tijdens rijden geen probleem mee. Maar ik ben alleen in het bos te vinden met rijden.

Omdat ze net tegen de wind in gaan staan, zoals ts zegt. Haar paard wil graag tegen de wind/regen in staan. Tijdens het rijden kan je moeilijk de hele tijd met de kont tegen de wind in, tenzij ze heel goed zijwaarts en achterwaarts kunnen gaan, maar daar ben je ook niet veel mee.

Edit: die van mij draait zijn kont ook, doet het liefst zijn hoofd nog zo laag mogelijk zodat er zeker niets op komt. Zodra ik een oornetje aandoe is het probleem opgelost en wil hij graag werken.
Het een beetje aangenamer maken voor het paard is geen overbodige luxe vind ik.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:17

Met longeren doe ik een deken aan. Vooral omdat mijn zadel dan droog blijft.
Maar dan vinden ze het een stuk fijner.
Ik probeer tussen de buien te rijden, maar gat idd niet altijd.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:26

Ik heb geen diva maar een divo :') Schijnt in de familie te zitten, zijn moeder en 2 halfzusjes hebben ook een vreselijke hekel aan regen heb ik begrepen.
Hij wordt echt boos als hij in de regen moet staan, meestal wordt ie wel binnen gehaald gelukkig, maar als je dan 'te lang'' wacht gaat ie echt rennend en stuiterend en brullend naar binnen := Gaat dan overigens natuurlijk niet om een paar spatjes, dat moge duidelijk zijn. Hij wil vaak ook serieus zn stal niet uit, kijkt ie even om het hoekje en als het regent zet hij zich gewoon schrap. :')
Mn merrie kan er beter tegen, maakt er niet echt een punt van.

Ik heb 2 jonge paarden.....probeer met ze aan de gang te gaan als het droog is. Werken moeten ze leuk gaan vinden, geen straf. Tsja, en soms motregent het, hebben ze echt pech.
Paard moet er ook lol aan beleven. Tsja, en soms is het gewoon niet anders hoor, dat moet ook kunnen. Maar ik probeer wel altijd een beetje rekening te houden met hun voorkeuren..

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:26

Ik doe dan niks met mijn paard. Tenzij ik tijd heb om te wachten tot het droog is :) ik doe haar er ander echt geen plezier mee