Longeer je je haflinger vaak? Als je een longeerbak in bezit hebt kun je daar lekker veel oefenen met het galopperen! Of gewoon hulp inschakelen. Succes!
Nenah_x
Geplaatst: 30-10-13 14:00
Ik heb precies hetzelfde probleem! Is er al iets gelukt ?
Ibanez
Geplaatst: 31-10-13 14:19
Ik had hetzelfde met mijn bijrijd haflinger. Hij was 5 jaar, iets overbouwd en was ook niet helemaal recht. Volgens mijn instructrice/studerend osteopaat was het een balansprobleem.
Hoe ik het aanpakte was als volgt: Eerst rustig ontspannen draven en zorgen dat hij al een beetje soepel is in zijn lijf. Niet teveel stelling als je aanspringt in de galop of zelfs de verkeerde. Met stelling en weinig contact op buitenteugel heeft het paard eerder de neiging om in de verkeerde galop aan te springen. (Ik weet niet goed hoe ik het moet verwoorden). Op het moment dat ik aanspring geef ik een klein beetje druk op de buitenteugel zodat hij daaraan steun heeft. Hij zat vanaf dat moment eigenlijk altijd in de goede galop. Verder galoppeerde ik in het begin bijna niet en steeds korte stukjes. Je kunt beter een klein stukje gecontroleerd in de goede galop rijden, dan in onbalans door de bak crossen .