als hij wegschiet.... Zijn neus zit dan bijna op de grond
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
als hij wegschiet.... Zijn neus zit dan bijna op de grond
Nens77 schreef:Er schijnt trouwens ook een hulpteugel te zijn die aan het hoofdstel (kopstuk achter de oren) vast gemaakt wordt en over de hals naar het zadel loopt. Daar wordt die vast gezet maar het lijkt me dat zo een pony wel in een erg gedwongen houding loopt....
Er loopt bij ons een welshje op stal wat haar ruitertje vaak eraf trekt (meerdere keren per les) en daar hebben ze nu zo een ding aan gezet....
Joolien schreef:Klopt dat is een cheque, dat komt uit de drafsport. Kan ook maar is lastiger aan te komen.
Oenka schreef:Nens77 schreef:Er schijnt trouwens ook een hulpteugel te zijn die aan het hoofdstel (kopstuk achter de oren) vast gemaakt wordt en over de hals naar het zadel loopt. Daar wordt die vast gezet maar het lijkt me dat zo een pony wel in een erg gedwongen houding loopt....
Er loopt bij ons een welshje op stal wat haar ruitertje vaak eraf trekt (meerdere keren per les) en daar hebben ze nu zo een ding aan gezet....
hmm die kende ik nog niet, zou dat helpen?
Femek2902 schreef:Als je dat met die touwtjes van het zadel naar het hoofdstel wilt proberen en je hebt geen ringetjes aan je zadel kun je misschien de touwtjes vastmaken aan de haken waar de stijgbeugelriemen aan zitten. Dat lijkt me ook stevig genoeg en als je op die plek een strotouwtje gebruikt voel je er waarschijnlijk niets van.
Btw ik heb dit zelf nog niet zo geprobeerd, maar denk dat het wel kan werken
(gezien het onwijs sterke paarden zijn)
Tessa_93 schreef:Die Anti Hoofdkantel hulpteugel lijkt mij niet zo handig eigenlijk.. ik denk namelijk dat als je hafje dan zijn hoofd omlaag doet dat ie dan je hele hoofdstel aan gort trekt![]()
(gezien het onwijs sterke paarden zijn)
Ik zou echt gaan voor de touwtjes
mistral2002 schreef:Sorry ken het probleem onze hafdame doet het ook alleen in de polder of bospaden. Na alle hulpteugels te hebben geprobeerd, martingaal, thiedeman, slof, goque. Ben ik enkel voor de buitenritjes overgestapt op een dubbelgebroken passoabit en geloof me ik heb er al een jaar lang profijt van. Misschien volgens sommige niet de beste oplossing, maar zij is te sterk buiten en zo gaat het prima kunnen we relaxt buitenrijden
Nens77 schreef:.
Ik denk dat je bij dit soort ponies slimmer en sneller moet zijn.
Leren herkennen en voelen voor ze die truckendoos opentrekken al waarschuwen dat het niet mag....
Die van mij reageert daar aan de hand in ieder geval het beste op....
En als ze hun hoofd niet naar beneden kunnen gooien vinden ze misschien de oplossing omhoog wel weer, dan peren ze hem alsnog
. Toen heeft hij het heel lang niet gedaan bij mijn man. Mijn instructrice die echt van de zachte hand is, gaf aan dat hij toch wel heel gevaarlijk deed en dat ze het ermee eens was. Bij mij heeft hij het maar een of twee keer gedaan dus het is ook iets van dominantie dat ze het bij de een wel (dochter, manlief) en bij de andere niet doen. Wonderlijk is ook als mensen de eerste keer op hem rijden hij het ook zelden of nooit doet en nu hij 18 jaar is komt het nauwelijks nog voor. Maar van de week was het er opeens weer.lemanthia schreef:mischien is een anti graas teugel wat?
http://www.equimatch.nl/hoofdstellen-en ... kken-leer/
http://www.equimatch.nl/hoofdstellen-en ... ken-nylon/
kitlover schreef:ik lees even mee, ik heb met mijn merrie buiten bijna het zelfde.
niet in draf niet in galop, alleen bij overgangen naar een rustigere gang en in stap afentoe.
ik ga er alleen geen extra leer inhangen, daar is het probleem niet groot genoeg voor.
een sterker bitje is niets, al geprobeerd, en het probleem verergerd alleen maar