erg lastig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 07:50

Bionda86 schreef:
Daar is onze irritante belg weer met ze gezeik (aeolusnr1)

lindavincent ik begrijp jou misshcien wat grove reactie heel goed want buiten het feit dat hij je les adviseert heb je helemaal niets aan deze "totaal niet" op bouwende kritiek, waar ook werkelijk niets van te leren valt. (Ja dat zijn paarden in galop tempo kunnen stappen en die onzin)
Het is gewoon ontzettend irritant als iemand alleen maar commentaar heeft op jou topic en met geen enkel advies komt.
Overigens heeft hij echt een instructeurs opleiding uit de oertijd want het sandwichmodel (dit hield in dat je je commentaar altijd tussen 2 positieven punten moet verpakken, waar door je iemand stimuleert, en uiteraard geef je als instructeur altijd advies) wat ik tijdens mijn opleiding hebt geleerd valt echt nergens te herkennen!

IK zal hier mijn commentaar even volgens het boekje geven misschien leert aeolusnr1 er wat van.

Wat goed dat je zo hard bezig bent met je paard en dat je al vele probleem punten van hem hebt aan gepakt.
Wat volgens mij nu heel belangrijk is, is dat je even stopt met springen. Dus ook niet wanneer jij het zelf zou willen.
En dan eerst goed beginnen er voor te zorgen dat ja in het gewone werk echt kan gaan schakelen en in dit geval is het dus vooral belangrijk dat je goed terug kan schakelen. Dit kan zal wel van draf naar stap zijn, als van middendraf naar arbeidsdraf. Als het terug schakelen lukt op het moment dat jij het vraagt kan je een stapje verder.
Vervolgens kan je gaan werken met een balk op de grond hier eerst langs rijden, als dit goed gaat er op af rijden en ervoor weg draaien en als ook dat goed gaat kan je er op afrijden en er voor halt houden. (uiteraard begin je in stap, later in draf en daarna in galop) als ook dat goed gaat kan je de zelfde oefening met een klein kruisje of stijltje gaan doen.
Ik zou pas weer echt gaan springen wanneer je instaat bent halt te houden voor de sprong dus als hij echt doet wat jij van hem vraagt.
Met een beetje oefening gaat dit helemaal goed komen!

Heel veel succes.

Huh? Sorry, maar dat lijkt mij ook geen plan van aanpak Paard stil zetten continu voor een hindernis. Kan toch niet. Ze moet gewoon hindernis in de bak zetten er langs rijden eerst in stap, dan draf en dan galop. Oefeningen rijden etc. Hij moet gewoon die hindernis gaan negeren terwijl hij er langs loopt .Aangezien dat nu niet lukt moet er iemand aanwezig zijn die of zorgt dat t paard weg blijft bij de hindernis door of naast paard te lopen of bij hindernis te gaan staan.

silmitan

Re: erg lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 08:08

Je rijdt de pony 3 maanden. Met het trainen en aan- en afleren van dingen ben je een paardenleven lang bezig.
Filter de tips die bij jou en je pony passen en neem de tijd. Dingen afleren kost veel meer tijd dan dingen aanleren is mijn ervaring.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 08:19

TS: stop met het kijken naar wat je pony fout doet. En begin met kijken naar waar JIJ tekort schiet om deze pony te geven wat hij/zij nodig heeft om een prettig rijpaard te zijn.

En met alle respect : je lest wel, maar dan níet met je eigen paard waar je kennelijk zo veel problemen mee hebt? ( zoals blijkt uit wat je over hem schrijft) Vind ik op zijn minst bijzonder.

Verdere tips ga ik niet geven. Vind dat je namelijk ronduit onfatsoenlijk reageert op mensen die de moeite nemen om hier een reactie te plaatsen. Het feit dat de inhoud van die reactie kennelijk niet is wat je horen wil, geeft jou nog niet het recht om zo respectloos te reageren dame! Je hebt overduidelijk nog veel te leren en niet alleen op het gebied van paardrijden vrees ik!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 09:10

Dan maar even echt de meest simpele manier om het racen op de sprong aan er uit te halen zonder dat de pony te veel te lijden heeft van gerop en getrek in de mond. Gewoon rijden en zodra je merkt dat hij harder gaat dan jij wilt, op de volte zetten, elke keer weer. Als je zogezegd al meerdere pony's hebt gereden moet dat een fluitje van een cent zijn. En blijf op je pony wat rustiger dan hier.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 10:00

lindavincent schreef:
hej ehm moppie,
controlle over mijn paard heb ik voldoende, doe maar niet zo bijdehand
zelfs de beste ruiters, hebben soms een paard dat op bepaalde gebieden, wat lastiger is,..
en niet zo bijdehand doen, als je mijn paard niet kent,..
want ik heb dat beest al veel dingen aangeleerd, wat hij allemaal niet snapte,
en als ik vervolgens vraag om een tip.., hoef ik geen grote bek,..
het is bij mij de bedoeling dat ik een tip krijg zodat mijn paard er van kan leren,
niet ik, ik voer het alleen uit ;)
duss.., maar ik ga verder niet in discussie, want heb daar geen tijd voor

Lindavincent, je krijgt hier prima en uitgebreide tips van zéér ervaren mensen. Vervolgens reageer je daar zó ongelofelijk onbeschoft op. Zo gaan we op bokt niet met elkaar om en al zéker niet tegen mensen die je vriendelijk proberen te helpen met je vraag.

Omdat je blijkbaar geen tips wilt aannemen en je het ook nog nodig vindt om je zo onbeschoft te gedragen, is het niet nodig dit topic nog langer open te houden. Als je niet normaal op anderen kunt reageren, open dan beter helemaal geen topic.