Polly schreef:Hoe reageer je dan als ze een keer bijten Soraya?
Het zijn PAARDEN hoor geen kinderen en het is ook je moeder niet. Ik heb nu bijna 15 jaar paarden en als de situatie erom vraagt krijgen ze een lel en in situaties die voor mij of omstanders potentieel gevaarlijk zijn raak ik ze waar ik op dat moment bij kan.ik heb brave pony's die niet (kop) schuw zijn maar gewoon netjes opgevoed. Waak ervoor dat je een paard niet gaat vermenselijken, het is een dier en dat blijft het ook hoor hard mensen ook roepen dat een paard de beste vriendin is van iemand, het blijft een groot en sterk dier die heel wat schade kan aanrichten. Nogmaals ik mep mn paarden echt niet in elkaar maar soms is het niet anders.
Overigens kijk ik niet op deze manier tegen het opvoeden van een kind aan, dat is heel wat anders dan een paard.
Ik ben niet tegen het corrigeren van een paard begrijp mij niet verkeerd en ook ik gebruik een zweep, maar echt puur achterhand of tikje op de hals. Ik houd echt niet van een mep in het gezicht.wat betreft poging/ dreigen tot bijten heb ik tot nu toe met stemverheffing of een tik geven tegen hals of dreun op zn reet opgelost (ligt eraan waar je staat). Ik doelde voornamelijk meer op slaan met zweep tegen het gezicht van een paard. Dat vind ik zo verkeerd. Je kan nog vaak wel met een handgebaar zorgen dat ze zich terug trekken. Dus optie's genoeg.
maar na z'n blessure is hij begonnen met staken terwijl ik niks anders doe dan dat ik normaal doe!
die een corrigerende tik van een kind wel nodig vond