niet willen lopen op gras

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Def

Re: niet willen lopen op gras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 15:58

Hoi Marijke,
Donya loopt ook niet fijn op zand. Bij haar ligt het volgens mij deels aan haar oude blessure been, daarmee is zij heel erg voorzichtig op gras en bang om deze verkeerd neer te zetten en uit te glijden. Dit is voor haar ook daadwerkelijker moeilijker, dus ze wordt bevestigd in haar 'bang zijn en stress'. Doordat de stress er dus is, wordt ze ook echt voorzichtig en durft ze niet voluit te gaan op gras.
Wij starten hierdoor eigenlijk bijna altijd op zand (Riant, Zevenaar etc.).
Dit jaar zijn we op Kootwijk geweest en dat ging wel aardig, maar je merkt toch dat ze liever op zand is.
Is er misschien eens iets gebeurd tijdens een wedstrijd op gras (uitgeglibbert? hoeft niet iets groots te zijn) waardoor hij daardoor voorzichtig is geworden?
Bij het mennen heeft hij steun aan dat andere paard, misschien heeft hij er daarom geen last van dan? Ook zonder ruitergewicht kan schelen.
Wij gebruiken als we op gras gaan ook altijd kleine stiften.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 14:35

lissy, nou als het gras nat is rijden we nooit in de wei. de eigenaar van stal stelt dat niet op prijs. dus ik zou het niet weten. ik heb laatst wedstrijd gehad op gras in de regen. hij ging toen heel onzeker lopen. zo erg dat ik maar afgegroet heb.

hey daphne, nou ik zou niet weten wat er gebeurt zou moeten zijn. laat ik het zo zeggen. onder het zadel is er niks gebeurt, miss voor de kar. maar volgens martien is dat nooit en gaat het altijd perfect. ik ga morgen even kleine stiften proberen en langs vrielink voor die open en ronde stiften. ik moet er toch iets mee. wij gaan 13sep naar zevenaar, jullie toevallig ook...? ik heb de 2 paardstrailer staan....
blijft wel lastig zo hoor. afgelopen woensdag bij de cannenburgh gestart, nou uhm 167 en de andere heb ik maar afgegroet terwijl ik van me oude instructrice nog complimenten kreeg met losrijden (in die o zo fijne bak) hoest nu met donya? hoorde van anouk dat jullie ook aan het fysiotherapeuten waren/zijn?

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:51

Wij gaan niet naar Zevenaar, Donya is er inderdaad een tijd uit geweest. Die heeft waarschijnlijk een glijer gemaakt in de wei en moest flink behandeld worden. We zijn nu net weer een beetje begonnen, dus Zevenaar is nog te vroeg.
Misschien is er op de wei gewoon thuis wat gebeurd?

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 20:23

tja dat zou kunnen dat er iets gebeurt is. ik weet in ieder geval van niks. maar het blijft lastig.
vandaag in de bak gereden, niks aan het handje :)