Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

En dan zorgen dat je een appeltje voor hem hebt hè!

Tilmar schreef:Heb je wel naar de tips geluisterd dan? Ik meen gelezen te hebben: vergeet even je wedstrijd, ga wat minder rijden en zorg voor afwisseling.
Ik kan me niet voorstellen dat het probleem nu al verholpen is..

chelle_dora schreef:Als je echt letterlijk iedere dag met die pony hebt gereden zal die pony inderdaad de wei niet meer uitkomen.
Vandaar dus ook mijn vraag, past zijn tuig goed en hoe vaak rijd je met hem? Misschien begrijp ik je stukje namelijk verkeerd. Maar als je iedere dag rijdt dan denk ik dat daar je probleem al ligt.
Citaat:maar dan ga je niet door tot het zweet ervanaf loopt he.
Citaat:maar het is nu vakantie dus hebben we tijd om aan elkaar te wennen als het weer school is is er veel minder tijd om te rijden ik ben zelf heel onervaren ik rij nog maar 2 maanden

chelle_dora schreef:Ik denk dat het dier gewoon flink spierpijn heeft, moe is, en een bloedhekel aan het werken krijgt zo. Wat nogal zonde is hoor voor een pony van 5.
Mijn merrie is onlangs ook in protest gegaan. Dier is 6 en is naar 5 dagen in week rijden gegaan kalm aan.
Maar uiteindelijk toch begonnen met klieren en klooien en lichamelijke mankementen en tuig was in orde, allemaal na laten kijken.
Nouja, dan maar aanpassing in het werk gemaakt en ook in het rijden gemaakt. Nu staat ze op 4x rijden, 1x longeren en 2 dagen vrij en dit goed verdeeld over de week.
Kalm aan doen met zo'n dier. Als je de grens overgaat, heb je al minstens 10 signalen gemist hoor..