Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
daar zit ik dan blijkbaar toch goed. Miepie77 schreef:Mayte25 schreef:Hij loopt al goed mee, wandelen op straat gaat ook al goed voor de keren dat we het hebben gedaan, voetjes geven is geen probleem meer en met de hoefsmid is hij al enorm goed bevrienddaar zit ik dan blijkbaar toch goed.
dat is niet zo moeilijk, beleren is echt wat anders
Mayte25 schreef:Bon_charmeur schreef:geen ervaring, paard nog maar net 2, geen veilige omgeving.. = vragen om problemen
Mag ik dan vragen wat wel een veilige omgeving is? Wat is er mis met de weide?
Mayte25 schreef:Hij loopt al goed mee, wandelen op straat gaat ook al goed voor de keren dat we het hebben gedaan, voetjes geven is geen probleem meer en met de hoefsmid is hij al enorm goed bevrienddaar zit ik dan blijkbaar toch goed.
Mayte25 schreef:Hij loopt al goed mee, wandelen op straat gaat ook al goed voor de keren dat we het hebben gedaan, voetjes geven is geen probleem meer en met de hoefsmid is hij al enorm goed bevrienddaar zit ik dan blijkbaar toch goed.
Lara_Silver schreef:Ik vind het ook heel raar! Ik vind het ook altijd zo raar als een kleuter een marathontraining niet aan kan.Hoe zou dat nu komen? Gebrek aan spierkracht door onvolgroeidheid, gebrek aan veel concentratievermogen? Geen idee, zal wel een combinatie van beiden zijn. Maar waarom laten uitgroeien, lekker vroeg beginnen, dan leren ze het wel!
skvetta schreef:Lara_Silver schreef:Ik vind het ook heel raar! Ik vind het ook altijd zo raar als een kleuter een marathontraining niet aan kan.Hoe zou dat nu komen? Gebrek aan spierkracht door onvolgroeidheid, gebrek aan veel concentratievermogen? Geen idee, zal wel een combinatie van beiden zijn. Maar waarom laten uitgroeien, lekker vroeg beginnen, dan leren ze het wel!

skvetta schreef:Lara_Silver schreef:Ik vind het ook heel raar! Ik vind het ook altijd zo raar als een kleuter een marathontraining niet aan kan.Hoe zou dat nu komen? Gebrek aan spierkracht door onvolgroeidheid, gebrek aan veel concentratievermogen? Geen idee, zal wel een combinatie van beiden zijn. Maar waarom laten uitgroeien, lekker vroeg beginnen, dan leren ze het wel!
Het paard is nog niet uit gegroeid en dan al zo zwaar aan het werk zetten? Het is geen kwestie van: dan leren ze het wel!
Wij beginnen standaard een paard te beleren op 4,5 jarige leeftijd. Ze zijn dan wat meer uit gegroeid, is beter voor botten,pezen en spieren. Basis beginselen aanleren en dan terug zetten op de wei.
Op 5 jarige leeftijd weer beginnen. Geduld hebben en niet in een keer alles willen. Als hij verkeersmak is dan vooral naar buiten en niet in het mulle zand. Stukken rechtuit laten maken en conditie opbouwen. Zodra er wat conditie is dan kan je rustigaan beginnen met bakwerk.
Door deze methode kan je je paard veel langer en tot op latere leeftijd blijven berijden. Mijn oude verzorgpaard is 34 geworden en liep met haar 32 nog lekker 3x per week buitenritjes mee!
Ik denk dat dat wel van mijn post af droop, maar blijkbaar niet genoeg. 
RoyceMack schreef:Leg eens balkjes voor zn neus. Kijken of ie het dan wel interessant genoeg vindt.
Of plastic zakjes aan de bakrand,, en gekke pionnen, beetje schriktraining. Het klinkt echt alsof ie gewoon lui is en het niet interessant vindt allemaal. Echter, als je telkens stopt omdat hij toch niet vooruit te branden is, krijgt hij zijn zin. Ik zou hem desnoods vooruit DUWEN. maar lopen zal die want als hij wint kan hij dit straks ook onder het zadel doen.
Zie je het al voor je, onder een wedstrijd: oh geen zin meer, dat gedoe.. Heb honger. Gaat staan eten. wel komisch gezicht denk ik!:)
Nee ik zou het gewoon eens wat spannender proberen te maken. Als ie de balkjes leuk vindt, en je hebt nog n paard op stal waar ie goed mee kan kun je hem ook los laten rennen samen met t andere paard. Uit mij ervaring krijg je dan een wedstrijdje en dan loopt ie wel!:)