Springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Re: Springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 16:31

Ik had de hindernis in het midden gezet, en paard deed heel rustig. Maar ik voelde me gedwongen om te gaan springen, dus kreeg bijna een hyperventilatie aanval. Dus beugels weer langer gedaan en normaal dressuur gereden. En toen was hij ineens wel druk. Mijn eigen angst is denk ik dus ook een groot probleem. Ik snap niet waarom. Ik ben er toen wel afgevallen, laatste keer dat we gesprongen hadden, maar weer opgestapt en verder gesprongen. Het is denk ik ook meer de angst dat hij weigert en ik er dan naast lig.

mzara

Re: Springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 17:10

Ja dan denk ik ook dat dat het probleem is. misschien kun je op een ander paard. wat al heel ervaren is en rustig een keer proberen. een paard dat je wel vertrouwd. of misschien lessen nemen, ik weet niet of je dat al doet.
En misschien als je iemand anders op je paard laat (als jij dat ook wil) die wat meer ervaring heeft en niet bang is. als je paard dan gewoon springt en rustig blijft weet je zeker waar het aan ligt.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 17:13

mzara schreef:
Ja dan denk ik ook dat dat het probleem is. misschien kun je op een ander paard. wat al heel ervaren is en rustig een keer proberen. een paard dat je wel vertrouwd. of misschien lessen nemen, ik weet niet of je dat al doet.
En misschien als je iemand anders op je paard laat (als jij dat ook wil) die wat meer ervaring heeft en niet bang is. als je paard dan gewoon springt en rustig blijft weet je zeker waar het aan ligt.

Er is geen ander paard dat ervaren is. Ik vertrouw hem wel, maar niet op springvlak blijkbaar. Ik kan het wel vragen of iemand anders erop wil, maar ben bang paard dan kwijt te raken. Paard is niet van mij.